Bedøvelse af hund mm.
Fra : Holm

Dato : 14-10-02 21:49

Kære NG

Jeg kan godt forstå hvis man er nervøs for at overlade sin bedste ven til
"fremmede" , især dyrlægen.
Der er jo altid en risiko ved bedøvelse , om det er mennesker eller dyr vi
taler om, er lige vidt.

Har man oplevet at ens hund er meget bange for dyrlægen , eller agressiv ,
så kan man jo ikke lade være med at tænke på hvordan det skal gå.

Her er så lidt trøst til jer alle ;
De fleste hunde får ved velkomsten en beroligende indsprøjtning, mens ejeren
er til stede.
Derefter kommer den ind i et bur, med aviser og tæpper..der bliver ofte
spillet almindelig radio i rummet..og efter blot få minutter falder de
fleste hunde helt til ro, affinder sig med situationen, og nogle falder
endda helt i søvn.
Det er meget få hunde der er urolige eller "agressive".
Jeg plejer at gå og snakke med hundene og af og til kan jeg endda finde på
at synge ( om de kan lide det , er en anden sag ..)

Så skal hunden måske i fuld narkose, derfor tager man den ind på operations
stuen , løfter den op på bordet ( de fleste hunde siger ikke en lyd , og er
meget afslappede )..så bedøver vi den , ved en injektion i et forben.
Ingen stress eller uro her ).
Jeg holder dem tit i "poten"..det plejer at hjælpe..:0)

Herefter mærker hunden intet, og vi "intuberer" den , fører en slange ned i
luftrøret, hvorigennem den får ilt og "narkose".
Der er hele tiden nogen der holder øje med hundens vejrtrækning!!!!!!

Efter indgrebet, får hunden noget at vågne op på , og der plejer ikke at gå
ret lang tid , før hundene vågner.
Så kommer de ind i deres "bur" /"seng" igen , og vågner op til musik , måske
, eller mennesker der snakker til dem , for der bliver holdt godt øje med
dem..hele tiden !

Jeg håber dette indlæg kan bringe lidt ro til alle jer der ikke helt ved
hvad der foregår med dyrene i "kulissen"....)

Mange forstående hilsener
Holm

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-10-02 07:47

Holm <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en

> Jeg håber dette indlæg kan bringe lidt ro til alle jer der ikke helt ved
> hvad der foregår med dyrene i "kulissen"....)

Hej Holm

Meget flot indlæg.

Jeg ved jo ikke endnu om Nicki skal i bedøvels, det finder jeg ud af kl 11,
men uanset hvad, så er man vel lidt betuttet ved siatuationen, og så er
sådanne et indlæg som du skriver dejligt at læse

Fortsat god dag

Bolette

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 15-10-02 08:44

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Her er så lidt trøst til jer alle ;

Ja et godt indlæg er det helt sikkert .. men faktisk er det jo sådan
at man som mor til hunden kan få lov at følge med temmelig langt og
jeg plejer da f.eks at blive hos hunden lige til den har fået den
bedøvende insprøjtning og altså sover helt ..
og det er jo også en god måde at konstatere at alt går stille og
roligt for sig ...
havengoddaghils fra Ami .. og hvordan går det med hvalpene ... er de
alle flyttet hjemmefra ...

Fra : Søren Houlberg

Dato : 15-10-02 17:42

Hej Alle!

jeg har heldigvis en dyrlæge som er positivt indstilllet overfor at jeg er
med til det hele - Jeg syns også det er rart at vide præcis hvad der er
"pillet" i og hvordan og alt sårn noget.

Bare han forklarer under operationen er det ok.

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 15-10-02 17:46

Jeg har heldigvis en dyrlæge hvor jeg er velkommen hele vejen, også igennem
operationen og han forklarer undervejs hvad han laver, det er jeg meget glad
for. Det er ikke noget jeg har presset ned over dyrlægen, han spurgte selv
første gang om jeg ville overvære det.
/Carina