Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stjerneeffekt på sol
Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 14-10-02 19:54

Hej nyhedsgruppe.

Jeg er en nystartet amatørfotograf, og har set, at man kan lave en
stjerneeffekt på solen eller på lys. Kræver dette noget specielt udstyr? Kan
fortælle at jeg har polfilter.

MVH

Thomas Pedersen

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 14-10-02 20:13

On Mon, 14 Oct 2002 20:54:27 +0200
"Thomas Sass Pedersen" <sass@mail.tele.dk> wrote:

> Hej nyhedsgruppe.
>
> Jeg er en nystartet amatørfotograf, og har set, at man kan lave en
> stjerneeffekt på solen eller på lys. Kræver dette noget specielt
> udstyr? Kan fortælle at jeg har polfilter.

Det du leder efter hedder et stjernefilter. Check evt. her:
http://www.cokin.fr/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-10-02 20:43

Thomas Heide Clausen wrote:

> Det du leder efter hedder et stjernefilter. Check evt. her:

Eller lån konens køkkensi, det skal den slags som er af et fint
net, den skal bare holdes tæt på frontlinsen, og vutpti så er der
stjerner fra alt højlys.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Asus

Dato : 15-10-02 11:21

hahahahahahahahaha

Lektion 1 i photoshop

hahahahahahahahaha

Fra : Asus

Dato : 15-10-02 11:27

hahahahahahahaha

Konens SI

hahahahahahahaha

Hvad SIR konen til det hahahahahahahahaha

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 15-10-02 21:04

"Asus" <zaks45@hotmail.com> wrote in message
> hahahahahahahahaha
>
> Lektion 1 i photoshop
>
> hahahahahahahahaha

Øhh? Idiot?

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 14-10-02 20:48

On Mon, 14 Oct 2002 21:43:16 +0200
Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Eller lån konens køkkensi,

Sikke en sexistisk udtalelse :)

> det skal den slags som er af et fint
> net, den skal bare holdes tæt på frontlinsen, og vutpti så er der
> stjerner fra alt højlys.

....og et generelt kvalitetstab i det af billedet, der ikke er
stjerne.

Fra : Lars [8210]

Dato : 14-10-02 21:24

"Thomas Sass Pedersen" <sass@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er en nystartet amatørfotograf, og har set, at man kan lave en
> stjerneeffekt på solen eller på lys. Kræver dette noget specielt udstyr?
-----------
Hej Thomas

Du kan se her hvordan det laves ( hvilke Cokin-filter der kan bruges):

http://www.geocities.com/cokinfiltersystem/stars.htm

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Olsen

Dato : 14-10-02 21:51

"Thomas Sass Pedersen" <sass@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er en nystartet amatørfotograf, og har set, at man kan lave en
> stjerneeffekt på solen eller på lys. Kræver dette noget specielt udstyr?

lens Flare ?
Kan dit fotoprogram ikke klare det med valgfri
placering.. ?

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 15-10-02 17:41

> [...]
>
> Jeg er en nystartet amatørfotograf, og har set, at man kan lave en
> stjerneeffekt på solen eller på lys. Kræver dette noget specielt udstyr?

Nej. Prøv at tage et billede, hvor solen skinner direkte ind gennem
objektivet og indstil blænden til den mindste åbning (fx. blænde 22). Det
resulterer i denne effekt:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=9108

Jacob