Switch kampagne - Nu fra MS der vil have M~
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-10-02 19:52

Se: http://www.microsoft.com/insider/opsystems/windowsxp_setup.asp

Confessions of a Mac to PC Convert

Microsoft mister åbenbart for mange kunder, og svarer igen med
samme kampagne :)

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 14-10-02 20:33

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> writes:

> Se: http://www.microsoft.com/insider/opsystems/windowsxp_setup.asp
>
> Confessions of a Mac to PC Convert
>
> Microsoft mister åbenbart for mange kunder, og svarer igen med
> samme kampagne :)

Sjovt nok har Microsoft i modsætning til Apple ikke gidet at give
"forfatteren" et navn. Til gengæld er hun alleredet blevet nørd nok
til at komme med fine links til Microsoft's egne propaganda sider.

Hun har også alleredet lært at lave nummerede trin-for-trin
instruktioner komplet med angivelse af drev-bogstaver, så hun kan
komme på internettet.

Og sjovt nok, så tror Microsoft selv at alle Macintosh-brugere
anvender Netscape, og kun Netscape. Så er det da godt at de kan komme
over på Windows siden og benytte Internet Explorer.

Sjovt nok mener Microsoft, at alle Macintosh-brugere benytter
AppleWorks, i stedet for at ofre $$$ på Microsoft Office. Til gengæld
har de ingen problemer med at bruge tilsvarende mængder penge på
Office XP på Windows siden.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-10-02 00:02

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

> Og sjovt nok, så tror Microsoft selv at alle Macintosh-brugere
> anvender Netscape, og kun Netscape. Så er det da godt at de kan komme
> over på Windows siden og benytte Internet Explorer.

Ja, og længere nede på siden fortæller hun, hvordan man får sine
bookmarks fra Internet Explorer på Mac over på Internet Explorer på
Windows. Jamen hov: Brugte hun ikke Netscape? Der har de i øvrigt
virkelig været på den, for en Mac har jo ikke noget diskettedrev. De har
derfor fundet på, at hun har et eksternt Zip-drev, som hun først sætter
i Mac'en og derefter i pc'en. Er det noget, den almindelige bruger lige
har?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter B P

Dato : 16-10-02 00:22

> [...]
> derfor fundet på, at hun har et eksternt Zip-drev, som hun først sætter
> i Mac'en og derefter i pc'en. Er det noget, den almindelige bruger lige

Hvem bruger ZIp efter at CD-RW blev standard i Mac'en?

Hvem bruger i det hele tager Zip længere?

--
- Peter
En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !

Fra : Christian Bech

Dato : 16-10-02 08:42

neglesaks@haxor.dk (Peter B P) skrev:

>Hvem bruger ZIp efter at CD-RW blev standard i Mac'en?

Arhhh, hva? Du foregriber vist begivenhederne.

Desuden bruger fornuftige Macbrugere SuperDisk.
--
Christian

Fra : Peter B P

Dato : 16-10-02 14:40

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Arhhh, hva? Du foregriber vist begivenhederne.

Como?

> Desuden bruger fornuftige Macbrugere SuperDisk.

Dem med masser af penge, you mean ;)

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-10-02 21:56

Peter B P <neglesaks@haxor.dk> wrote:

> Dem med masser af penge, you mean ;)

Er der nu noget galt i det? Nå, jeg løber ind til kaviaren og champagnen
i stuen, så jeg har ikke tid til at skrive mere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter B P

Dato : 17-10-02 22:00

> Er der nu noget galt i det? Nå, jeg løber ind til kaviaren og champagnen
> i stuen, så jeg har ikke tid til at skrive mere.

Husk at vi har en golf-aftale!

Henter du mig i din Bugatti?

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-10-02 00:09

Peter B P <neglesaks@haxor.dk> wrote:

> Henter du mig i din Bugatti?

Jeg har lige været i Berlin en hel dag til nogle foredrag. Den lokale
bilhandler henne på Unter den Linden solgte Bugatti og Bentley. Det er
noget andet en Kia-forhandlerne herhjemme i Danmark.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 18-10-02 02:14

> Jeg har lige været i Berlin en hel dag til nogle foredrag. Den lokale
> bilhandler henne på Unter den Linden solgte Bugatti og Bentley. Det er
> noget andet en Kia-forhandlerne herhjemme i Danmark.

Samme bilhus sælger i øvrigt også Skoda - og åbner snart op for et salg
af eksklusive antikviteter. (!?)

Hvis du er interesseret, så har jeg i øvrigt også lagt en lille
billedserie om Berlins løjerligheder ud på
http://www.galleri-tandeup.dk/berlin .

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-10-02 22:07

Mikkel Pagh <spameater@mam.dk> wrote:

> Samme bilhus sælger i øvrigt også Skoda - og åbner snart op for et salg
> af eksklusive antikviteter. (!?)

Desværre var jeg der om aftenen. Ellers skulle jeg da lige have haft en
prøvetur i en Bugatti. Det har jeg drømt om, siden jeg var barn.

> Hvis du er interesseret, så har jeg i øvrigt også lagt en lille
> billedserie om Berlins løjerligheder ud på
> http://www.galleri-tandeup.dk/berlin .

Den svarer ikke i aften.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Voss

Dato : 20-10-02 18:08

On Sat, 19 Oct 2002 23:06:58 +0200, Henrik <henrik@muenster.dk> wrote:

> Den svarer ikke i aften.

Prøv <http://www.galleri-tanderup.dk/berlin/> i stedet, den virkede i
hvert fald forleden.

Fra : Christian Bech

Dato : 17-10-02 12:18

neglesaks@haxor.dk (Peter B P) skrev:

>Como?

Jeg har altså set et par Mac'er, der ikke har CD-RW som standard på
AppleStore.

>Dem med masser af penge, you mean ;)

Jeg har ikke købt nyt udstyr siden SuperDisk-drevet var et hit ellers
havde jeg givetvis haft færre penge end jeg har nu.
--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-10-02 20:35

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Se: http://www.microsoft.com/insider/opsystems/windowsxp_setup.asp
>
> Confessions of a Mac to PC Convert
>
> Microsoft mister åbenbart for mange kunder, og svarer igen med
> samme kampagne :)

Svindel og humbug! Den kampagne er tydeligvis fabrikeret. Kvinden ligner
jo nærmest en fotomodel, og hendes beretning glider stille og roligt
over i en perfekt vejledning til, hvordan man kommer igang med Windows
XP. Hun ved sandelig noget om computere, må man sige. Man skulle næsten
tro, det var skrevet af en ansat hos Microsoft.

Hun skriver bl.a:
> AppleWorks (previously called ClarisWorks) pales in comparison to
> Microsoft Office XP.

Wauuvv! Det er ellers flot. Office er jo kun syv gange dyrere end
AppleWorks, så hvem havde da forventet, at det kan mere?

> Microsoft Internet Explorer 6 does more for me than Netscape Navigator
> ever did, and I am a surfing addict. Searches are faster; the History
> feature makes it easier to find that site from last week; and I can name
> and organize my Favorites any way I want.

Hvad har det med sagen at gøre? Macintosh er da ikke lig Netscape. Hvis
man foretrækker det, kan man da sagtens bruge Internet Explorer på Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-10-02 20:49

Henrik Münster wrote:

> Hvad har det med sagen at gøre? Macintosh er da ikke lig
> Netscape. Hvis man foretrækker det, kan man da sagtens bruge
> Internet Explorer på Mac.

Men fan... skulle da stå i at bruge Internet Explorer, når der
findes fornuftige alternativer...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders Hedegren

Dato : 16-10-02 08:15

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Men fan... skulle da stå i at bruge Internet Explorer, når der
> findes fornuftige alternativer...:)

Jeg er ikke specielt vild med IE under OSX, de fleste sider ser bedst ud
på den, men det er nok mest fordi dem der laver siderne ser dem på IE på
Windows. Efter min mening er Netscape 7 Final faktisk en rigtig solid
browser.

And

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 17-10-02 02:46

Anders Hedegren wrote:

> [...]
>på den, men det er nok mest fordi dem der laver siderne ser dem på IE på
>Windows. Efter min mening er Netscape 7 Final faktisk en rigtig solid

Yep den har kørt her siden frigivelsen uden problemer
Bruger den både til Browser, Mail og news. NS 7 that is.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-10-02 05:44

Hej Henrik, Povl m.fl.....

Henrik Münster wrote:

> [...]

'Sjovt nok' så er siden tilsyneladende ikke-eksisterende nu. Prøvede
ovennævnte link og fik en re-dir og flg. 'fejlmeddelelse.

<http://www.microsoft.com/info/smart404.asp?404;http://www.microsoft.com/insider/opsystems/windowsxp_setup.asp>.
Jeg har prøvet med både NC 4.80, iCab 2.8.2 og Opera 5.0

"Sorry, there is no Microsoft.com web page matching your request.
It is possible you typed the address incorrectly, or that the page no longer
exists. As an option, you may visit any of the pages below for information
about Microsoft services and products."

> [...]
> XP. Hun ved sandelig noget om computere, må man sige. Man skulle næsten
> tro, det var skrevet af en ansat hos Microsoft.

Efter det, I skriver, så minder det enormt meget om deres kampagne mod
WordPerfect i 1997-98... Prøv at skifte alle Mac stederne ud med WordPerfect
og Windows stederne ud med Word / MS Office...

> Hun skriver bl.a:
>
> Wauuvv! Det er ellers flot. Office er jo kun syv gange dyrere end
> AppleWorks, så hvem havde da forventet, at det kan mere?

Ja, og så netop AppleWorks, - det ville da have været mere logisk, hvis de
havde taget et andet program, der kunne det samme som MSO, - fx. RagTime...

> Hvad har det med sagen at gøre? Macintosh er da ikke lig Netscape. Hvis
> man foretrækker det, kan man da sagtens bruge Internet Explorer på Mac.

Bare det, som jeg skrev for godt en måneds tid siden, - at der stadig er krig
mellem Netscape og MSIE, - og den bliver ved, indtil en af dem er bukket
under, - og med de svinske og svindleragtige metoder som MS åbenbart er gået
over til på det sidste, tja, så er jeg bange for, at det bliver Netscape, der
knækker nakken, hvis ikke Warner Bros virkelig satser noget på at få det
program til at køre - og køre ordentlig i de nyere versioner.

- Og for øvrigt, så er der ikke noget, der hedder Netscape Navigator længere,
- det har der ikke været siden ver. 4.08!!!!! - Fra ver. 4.50 og til 4.80
hedder den Netscape Communicator. - Og fra og med ver. 6.0 hedder den kun
Netscape!

mvh. Erik Richard

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-10-02 06:53

In article <3DAB9D08.54CC5FFA@mail1.stofanet.dk>, Erik Richard Sørensen wrote:
> Hej Henrik, Povl m.fl.....

> 'Sjovt nok' så er siden tilsyneladende ikke-eksisterende nu. Prøvede
> ovennævnte link og fik en re-dir og flg. 'fejlmeddelelse.

Google har den stadig i cache:
http://216.239.53.100/search?q=cache:JmwQcVoG-ucJ:www.microsoft.com/insider/opsystems/windowsxp_setup.asp+windowsxp_setup.asp&hl=en&ie=UTF-8

Associated Press har fundet kvinden, og MS har trukket annoncen:
<http://news.yahoo.com/news?tmpl=story2&cid=528&ncid=528&e=15&u=/ap/20021014/ap_on_hi_te/microsoft_ad>

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 15-10-02 10:04

> [...]

> http://216.239.53.100/search?q=cache:JmwQcVoG-ucJ:www.microsoft.com/inside
> r/opsystems/windowsxp_setup.asp+windowsxp_setup.asp&hl=en&ie=UTF-8

Og fra Google cachen kan man stadig download det afslørende Word
dokument med persondeltajer. Det er endnu ikke blevet slettet fra MS
<http://www.microsoft.com/insider/downloads/ShowOffYourSkills.doc>.
Fnis.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-02 06:18

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> <http://www.microsoft.com/insider/downloads/ShowOffYourSkills.doc>

Det er den så nu.
--
Per Erik Rønne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-10-02 16:07

Hej Povl

Tak for tippet, - er nu gemt som endnu et eksempel på M$ galskaben...
mvh. Erik Richard

Fra : Peter B P

Dato : 16-10-02 00:22

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Associated Press har fundet kvinden, og MS har trukket annoncen:
> [...]

HAR HAR HAR!

Taget med bukserne nede!

-- - Peter En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !

Fra : Robert. Widenmann

Dato : 16-10-02 01:39

Peter B P <neglesaks@haxor.dk> wrote:

> HAR HAR HAR!
>
> Taget med bukserne nede!
>
> -- - Peter En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !
Alt i alt har Microsoft begået et stykke arbejde der dårligt nok er selv
en high school freshman værd. Har MS ikke en ordentlig PR-afdeling,
eller kender de ikke til Madison Ave.?

Det hele er amatøragtigt og ligefrem barnagtigt.

--
MVH, Bob
To reply by email, substitute maribob for merrybob in my email address.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-02 06:18

> Hvad har det med sagen at gøre? Macintosh er da ikke lig Netscape. Hvis
> man foretrækker det, kan man da sagtens bruge Internet Explorer på Mac.

Faktisk installeres IE jo som standardbrowser også under MacOS X.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Horn

Dato : 14-10-02 20:36

> [...]

> Confessions of a Mac to PC Convert
>
> Microsoft mister åbenbart for mange kunder, og svarer igen med

Jahh og så tog det mindre end een dag at konvertere - godt gået MS...

Og nåhja - man er da nødt til at gå til XP-pro hvis man skal kommunikere
med andre Palm etc.etc....

Michael Horn
Ichat: michaelhorn@mac.com
Web: homepage.mac.com/michaelhorn

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-10-02 00:02

Michael Horn <michaelhorn@mac.com> wrote:

> Og nåhja - man er da nødt til at gå til XP-pro hvis man skal kommunikere
> med andre Palm etc.etc....

Hun anbefaler jo også XP Pro, men det er pga. den bærbare siger hun. Du
skal i øvrigt ikke håbe på en Palm. Længere nede i teksten skriver de,
at det næste, hun skal prøve, er en Pocket PC:

"*Editor's Note: Now that we've successfully converted our writer to a
Windows PC, we will be working on getting her to try a Pocket PC. Stay
tuned for more developments!"
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-10-02 10:46

> [...]
>
> "*Editor's Note: Now that we've successfully converted our writer to a
> Windows PC, we will be working on getting her to try a Pocket PC. Stay

Det lyder jo som hun er i særdeles professionelle og kompente hænder.
Andre almindelige vendekåber vil måske ikke have samme chance for succes
som hende.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Anders Hedegren

Dato : 14-10-02 23:41

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Se: http://www.microsoft.com/insider/opsystems/windowsxp_setup.asp
>
> Confessions of a Mac to PC Convert

Den virker ikke mere... har de ændret adressen? Lyder interessant..

And

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-10-02 23:44

In article <slrnaqm4iu.20r.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>, Povl H. Pedersen wrote:
> Se: http://www.microsoft.com/insider/opsystems/windowsxp_setup.asp
>
> Confessions of a Mac to PC Convert
>
> Microsoft mister åbenbart for mange kunder, og svarer igen med
> samme kampagne :)

Kom lige ned til bunden. Det ser ud til, at der er lykkedes Microsoft
at få en af deres egne ansatte over på Windows.

Der står jo i slutningen - bemærk ordet OUR:

Fra : Peter B P

Dato : 16-10-02 00:22

> [...]

> *Editor's Note: Now that we've successfully converted our writer to a
> Windows PC, we will be working on getting her to try a Pocket PC. Stay

Gad vide om det skete med en pistol til hovedet eller blot trusler om
"jobsikkerheden"... =)

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-02 06:18

> [...]

> *Editor's Note: Now that we've successfully converted our writer to a
> Windows PC, we will be working on getting her to try a Pocket PC. Stay

Mon Bill Gates så også har udskiftet sin Mac med en Windåse? Nåeh nej,
det er jo i dag Steve Ballmer der er CEO dér.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter B P

Dato : 16-10-02 00:22

> [...]

> Confessions of a Mac to PC Convert
>
> Microsoft mister åbenbart for mange kunder, og svarer igen med

Hvem med en gennemsnitlig viden om computerindustrien ville dog kaste
sig i armene på Microsoft?

Godt forsøgt Microsoft, men vi ved sku godt at i kun kan levere
plagiater af Apple's produkter.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 16-10-02 09:53

Peter B P <neglesaks@haxor.dk> wrote:

> Hvem med en gennemsnitlig viden om computerindustrien ville dog kaste
> sig i armene på Microsoft?

Faktisk ret mange vil jeg mene!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Peter B P

Dato : 16-10-02 14:40

> Faktisk ret mange vil jeg mene!

Sørgeligt.

Apple = Åbne standarder. (AIM, Darwin, MPEG4, Java, OpenGL osv)

MS = LUKKEDE standarder. (WMA, ASF, Messenger, Windows, ActiveX, DirectX
osv).

Behøver jeg sige mere?

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-02 06:11

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> http://www.microsoft.com/insider/opsystems/windowsxp_setup.asp

Og da jeg netop kører ind på siden er beskeden: