Punktopstilling
Fra : John

Dato : 14-10-02 18:45

Jeg er ved at blive godt gal, hør lige, Frontpage 2002 hjælp fortæller vidt
og bredt om punktopstillinger, og har en flot flash video der viser skjulte
punktopstillinger, I véd, man trykker på en overskrift og undermenuen kommer
frem. Men jeg _kan_ ved min død ikke få den til at fortælle mig
_hvordan_!!!!??!
--
MVH
John K Hansen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-10-02 19:18

John wrote:
> [...]
> overskrift og undermenuen kommer frem. Men jeg _kan_ ved min død ikke
> få den til at fortælle mig _hvordan_!!!!??!

Punktopstilling kan du lave i FrontPage 2002 ved at følge de
retningslinier, der står i hjælpemenuen slavisk - det er ikke verdens
bedste forklaring, men den kan virke. Desværre virker den ikke i visse
andre browsere f.eks. i Netscape - og du kan få problemer hvis du ønsker
at lave undermenuer, der ikke er tal eller "bullits" - normalt kan disse
knapper laves i java, men jeg kan ikke huske hvordan.

Funktionen er ikke særlig god i ´FrontPage, men kan udføres til
husbehov.

Du kan evt. se en hjemmeside, jeg har lavet, hvor jeg har anvendt dem
til en forklaring til nogle elever.

http://www.ahw.dk/lektion%202a.htm

- her kan du - hvis du har MS Explorer klikke på linien:

I dag benyttes computere til mange forskellige ting:

og her kan du så samtidig se kilden, hvor der er angivet, hvordan det
hele er lavet i FrontPage 2002.

Det man gør er altså at følge punkterne nøje i hjælpemenuen - læs bare:

Oprette en opstilling, der kan skjules

Opret en disposition eller en opstilling i flere niveauer i sidevisning.

Sådan gør du

1.Placer indsætningspunktet, hvor du vil oprette dispositionen.

2.Klik på Punktopstilling i menuen Formater, og klik derefter på fanen
Tal og bogstaver.

3. Klik i boksen med den typografi for tal eller bogstaver, du vil
begynde med, og klik derefter på OK.

4.Skriv punktet, og tryk derefter på ENTER for hvert punkt, der skal med
i dispositionen, uanset det endelige niveau.

5.Tryk to gange på ENTER for at afslutte opstillingen, når du har
skrevet det sidste punkt.

6.Benyt en af følgende fremgangsmåder for at placere de enkelte punkter
på det korrekte niveau:

7.Marker punkterne, og klik derefter to gange på Forøg indrykning for
at flytte punkter ned på næste nummererede niveau.

8.Marker punkterne, og klik derefter én gang på Forøg indrykning for at
formatere punkter som et afsnit på det aktuelle niveau.

9.Marker punkterne, og klik derefter en eller flere gange på Formindsk
indrykning for at flytte punkter op på det forrige niveau.

10.Marker et punkt på et niveau eller underniveau, højreklik, og klik
derefter på Egenskaber for punktopstilling i genvejsmenuen for at
anvende typografier for tal, bogstaver eller punkttegn på de forskellige
niveauer.

11.Klik i boksen med den typografi, der skal anvendes, under fanen Tal
og bogstaver.

Benyt en af følgende fremgangsmåder:

Angive, at hele opstillingen kan skjules

1.Marker den tekst, der findes på det højeste niveau i opstillingen.

2.Højreklik, og klik derefter på Egenskaber for punktopstilling i
genvejsmenuen.

3.Marker afkrydsningsfeltet Tillad dispositioner, som kan skjules, under
den viste fane.

4.Hvis denne indstilling ikke vises, har du ikke markeret alle
elementerne i opstillingen eller på niveauet.

5.Marker afkrydsningsfeltet Skjult som standard, hvis hele opstillingen
skal være skjult, når siden åbnes i en Webbrowser.

Bemærk! Hvis opstillingen har mange punkter på samme niveau, kan hvert
enkelt niveau, herunder underniveauerne, skjules, hvis du følger
trinene ovenfor. Endvidere kan alle niveauer under det oprindelige
niveau også skjules.

Angive, at kun ét niveau i opstillingen kan skjules

1.Marker elementet på det øverste niveau.

Held og lykke
Arne H.Wilstrup

Fra : John

Dato : 14-10-02 19:53

"Arne H. Wilstrup" <karl@doedsmart.dk> skrev i en meddelelse
> Punktopstilling kan du lave i FrontPage 2002 ved at følge de
> retningslinier, der står i hjælpemenuen slavisk -

Øhh...sådan ser min hjælpemenu slet ikke ud......men mange tak ))))))

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-10-02 21:39

"John" <hansenj@tdcNOPEadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Arne H. Wilstrup" <karl@doedsmart.dk> skrev i en meddelelse
>
> Øhh...sådan ser min hjælpemenu slet ikke ud......men mange tak
))))))

Jeg går ud fra at du har FrontPage 2002 dk? Den hjælpemenu, jeg henviser
til står faktisk dér - prøv at skrive
i søgefeltet:

Om opstillinger med punkttegn, tal/bogstaver og flere niveauer - og se,
om du ikke får det samme. Jeg går ud fra at FP 2002 ser ens ud hos alle.

Arne H.Wilstrup

Fra : John

Dato : 15-10-02 05:46

> [...]
> ))))))
>
> Jeg går ud fra at du har FrontPage 2002 dk? Den hjælpemenu, jeg henviser

Ikke hos mig..:
Om opstillinger med punkttegn, tal/bogstaver og flere niveauer
Du kan hurtigt føje punkter eller tal til eksisterende linjer med tekst,
eller du kan automatisk oprette opstillinger med punkter og tal, mens du
skriver. Hvis du opretter opstillinger med punkttegn til Websider, kan du
bruge ethvert grafisk symbol eller billede som punkttegn.

Opstilling med punkttegn

Du kan oprette en opstilling med punkttegn til visning af en liste over
emner, der ikke er i rækkefølge, d.v.s. emner, der ikke skal nummereres:

a.. ananas
b.. vandmelon
c.. papaja
Opstilling med brugerdefinerede punkttegn

Du kan også oprette grafiske symboler og anvende dem som punkttegn i stedet
for at benytte standardsymbolerne (cirkler og firkanter).

Opstilling med tal/bogstaver

Du skal oprette en opstilling med tal/bogstaver for at få vist en sekventiel
liste med punkter. Du kan vælge mellem tal, bogstaver eller romertal:

1.. Gør dette som det første
2.. Gør dette som det andet
3.. Gør dette som det tredje
Definitionsliste

Når du vil vise en liste over termer og definitioner, skal du føje en
definitionsliste til siden. Termerne vises normalt i venstre margen, og
definitionerne rykkes ind. Den nøjagtige formatering af listen afhænger af
den Webbrowser, der anvendes.

Term A
Dette er definitionen af term A.
Term B
Dette er definitionen af term B.
Dispositionsliste eller liste med flere niveauer

Du kan oprette opstillinger med flere indlejrede niveauer og afsnit samt
angive forskellige typografier for hvert niveau i opstillingen, f.eks. en
disposition:

1.. Kapitel
1.. Overskrift
1.. Underoverskrift
1.. Emne
Afsnit

2.. Emne
1.. Punkt
2.. Punkt
2.. Overskrift
I denne opstilling anvendes forskellige typografier til nummerering af de
enkelte niveauer. Hvis en overskrift kun har ét punkt under sig, kan punktet
angives uden tal. Bemærk, hvordan "Afsnit" vises ovenfor.

Opstillinger, der kan skjules

Herunder findes der blot en macromediaflash

.....Min frontpage 2002 er installeret sammen med Office XP....men pyt...jeg
har fanget fidusen...og tak for det...
--
MVH
John K Hansen
www.jkhansen.dk
(Fjern NOPE fra E-mail adresse)

begin 666 blueup.gif
M1TE&.#EA#@`*`,03```=B0``_Z6E[KVZ\JFFXPPHC]#.]@<`W]_A\00`Z@8`
MXI65_]#0_QT5VR0=VXN+_YJ:_[>W_________P``````````````````````
M`````````````````````````"'Y! $``!,`+ `````.``H```4K8(%,9&F2
H0&.<+! =`VL"4J (,LH$04+D@ ?/!US8<$ (+(=RK)@3$904`@`[````
`
end

begin 666 custombullet.gif
M1TE&.#EA9P!L`.;_`/___V-C8VMK:W-S<WM[>X2$A(R,C)24E)R<G*6EI:VM
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M>W.<<X2UA'NM>V.,8TIK2@```````````````````````````"P`````9P!L
M```'_X !@H.$A8:'B(F*BXR-A1.0`)(``I.6EYB9FIN<G9Z?F $1$9&2`:"H
MJ:JKH $.$!$2$Z:LM;:WG@$,#;"S`*>XP<*V`0D,#K&SP,/,S9T!" J\$K2<
M%1?.V;<!!@G3RITC(]KDJ]S>#]2_G2XQY>^MW0P0LNN;%34ZV/#\FN<-Z<!M
M"A$C1XE^""_]2U=M4HD1(2*JJ,$CAPH5*S)>0L"QH\>/($.*'!G2G+R ]B9E
MJ)&CADL=/H9 <9($B(Q#DW*FS)\^?/H,"'2I4ITEO] 1:JJ!"APX>/I@4
M4?*DA2]+'G-RU-IS:T>N8+^*]4JV*X*C\]0MNS2"QY C3O^(! &AJ2C1NW;S
M$NUY%&"]M4N9+$GRI$F4JY=XE@V[>*Q9QH_)HJ77\%*)*4J,_$""Q$-=KWA#
MZQW=]4!?E( GX4@2A .''U5@)$RX\&^F"E-D^)H`HTF%V?UJ5W9H`A,)$<#Y
MG6. .KGS3?^2IGQ.W90\RM-O[ZM>KK92325.<'^W''OJ2_G&=^_F]WNF].JU
M><]^Z4/!<?&="<^NXJ%$BCJ<H((++]RP$4D()JC@1V@U9\D%.N304CXQS91$
M$A;@-)IH'&YHE"K1V8:)"TY!)9443]"025:.0>9BBS"6-9E:FH00$UQ*4(%!
M71WVZ"%0?('(GH.9"&:%$(9MHEC_9(TUR>236FDUXW"3C("9$5%PUL%G/W;I
M8VFGB8A)#TD8(0$%52 Q0W[,S'<>`$7L8(D-3; YS'[GH< ")BF08&<PRQ'Y
M9W#L2??FH/)=1Z,UVR&ZS9!B@B>>H[B4M^@F\%%*#*3N89*IIJRXR8E].> '
M:IC#]0=1"!/Q$." !9X:CS&"`@"AA"]52!.&!R[HZZ\,"HE4I).0^%141:"H
M(B9>-NNCE,*F1:4D-K[E1(X[9K+DBTYR"V56878ZB9%(1K&)6,\Z6U104](G
MB96998G$EBM&&>.WW<8(5KCN`D"FF6BJ^9F]Z19<6I"IB)I)G'/6*2LJ>&:B
M)Y]^/OQ)_Z#$6BQ,B.)J_*@QYGG<C,(B;ZSHM"6'RFF_*0O;'LNI8-&%&&)T
MD<7#$>,"01=@?$$&&V@@!NS0P(9R4L:J: $&&&*4@88<:6R!E<%4ZV7TL!VC
MPO08:+ !1QUGF('5O=Z6379'5TL+\R=H. T'''+0T48<4ZM;-9 Y7?WRH:"@
M\?;7;ZB!QQF6;'MVOH@??)9")Z_MR1=VI.&&&W/'H<#8=F>N6)1ZU[K*!&$(
M'@<>;7B!A:PDVX(%%V>T<087ZIP:(LHM;R+ `+@/0 `!!D0S#>TEWX[[[L3O
M7L#Q!B2/@#'((.VQ\+H?7T#RU!MP@%8)9*_ +KT`?^KMQB>/_?_RV2>@@ (+
M,*!^`PZ\0HHO?&L*/N^]1X.^^KOLT@#[#CS@/P2P2,8DXN<H\!4@)_?CW_\>
M`$ `CB(6$HB@+&8!/Y$)@ #3B\8"V,? `$KP@Q.$Q&X4(@R9T<QF\+C=]!*P
M0?^-(H(BC"$`$,,)`GIB9SW[6= P1S21#&"%+4Q&*;:!"Z4QS6E0D]HD-&<7
MWB%@`:^ (0V)@8NM=>UK8>.AV?)%@ -(0SHCPT7;_ 8WN=%MB7<+R@!Z=XSW
MZ4>,?ZM#X 97.'S942N\PUHV;,@)R$F.<G&P'.;2B( ?/C&*\L$%Z$1'.M-I
MXX)'F^+&@K&ZUKTN=LP`7^^@",8W(DK_>,;+R0:[E\CQ0*]X&)Q>[U@(D%AT
M)SFG))[TJG>]Y9WO& \0(#GX& Q0&D^5UN-*^<Z7/@[2HQZO3.'P5"E,\]UO
M??OK'P,A.,1=*A.#U]->^O3'P?\U\(%2#,X[+IA!%NZB?=X,( 0_*,+9\'(5
M*CP`*_OGP'5*48;/>6<JR"E/*.:2FC&4)'7T"0I^,@\6R*0403W!S^TQ,*&:
M6B@GHB?/8W025!+-A &]V$:(8E08!NR=0W6)LUN <GK]!,A%4<<*7XK/?+@D
MJ<7X&$ODY02F*H5AR<X3RU]2[Z;;,R8$6Q:!!B@``08HWBS%A[T$"G6"M8N
M`QB0`*0RM2/:1G.J-!$:PMH!( (0: `#%##,9^Y/@1T$J%<M,8$(/*!]9VW?