Ny positiv anmeldese af dansk band (denne ~
Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 14-10-02 16:49

For et stykke tid siden linkede jeg til Rolling Stone's overvældende
positive anmeldelse af The Raveonettes koncert i New York. Siden har bandet
skrevet under med et amerikansk selskab - angiveligt til væsentligt flere
penge end normalen for danske kunstnere. Men The Raveonettes (som jeg glæder
mig til at se på lørdag på VoxHall) er ikke det eneste danske band, der
rykker i udlandet:

- Junior Senior udgiver snart Move Your Feet i Europa
- Saybia er på turne (med A-Ha) i Tyskland
- Outlandish udgiver snarest Bread and Barrels of Water i England
- Swan Lee har scoret sig et drømmejob som opvarmningsband for Suede til
koncerter rundt om i Europa.

Og nu kommer jeg så til en ny anmeldelse. NME er mildt sagt begejstrede for
Mew's nye single Am I Wry? No, som de godt nok konsekvent kalder for
debutsinglen (det samme gør de på Mew's hjemmeside) - selv om vi danskere
ved bedre...

Her er citatet (uddraget?) taget fra http://www.mewsite.com/site_fr.html:
Take a look at the NME review of 'Am I Wry? No':

"'Am I Wry? No' is an enchanting track whose strength lies in its melodic
depth and its impossible- to-second-guess-ness. A sealed chamber of
wide-eyed innocence and bitter experience, it's also an epic debut that
contains more hooks and promise than your average band's entire second
album."

Nu hørte jeg selv sangen 15+ gange, da den var ugens uundgåelige på P3 i
sidste uge, og jeg er helt enig; den holder 100 %.

Det er nu fedt, når danske bands kan gøre sig i udlandet...

MvH Mikkel

Fra : AJC

Dato : 14-10-02 21:24

"Mikkel Knudsen" <MS_Knudsen@yahoo.com> wrote in message

> Det er nu fedt, når danske bands kan gøre sig i udlandet...

Selvfølgelig, men sandheden er jo at Saybia er det eneste band af dem som er
nævnt, som har talent!

Mvh
AJC.

Fra : Martin Seebach

Dato : 14-10-02 21:31

"AJC" <ajc@jubiipost.dk> wrote in message
> "Mikkel Knudsen" <MS_Knudsen@yahoo.com> wrote in message

> Selvfølgelig, men sandheden er jo at Saybia er det eneste band af dem som
> [...]

Vi har fået en ny Åge..

Velkommen til .. det skal nok blive skægt :)

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 14-10-02 22:21

"Martin Seebach" <martin-nospam@g-bach.dk> wrote in message

> "AJC" <ajc@jubiipost.dk> wrote in message

> er

> Vi har fået en ny Åge..

Han har nu da været her et stykke tid, men jeg synes han er blevet vildt
underlig på det sidste...

Hvis ikke man er enig med ham er man enten Idiot, eller man skal plonkes....
det må ikke være rart at leve i hans verden.... enten er der intet modspil,
eller også er der slet ikke andre end ham selv :)

> Velkommen til .. det skal nok blive skægt :)

Jeg frygter nu mere AJC end Åge (selv om Åge lige nu er den eneste person
jeg har i mit kill-filter), da Åge i det mindste kun sjældent reagerer
direkte barnligt og kalder folk for ukvemsord!

--
ZulFo http://www.zulfo.dk

Fra : Herold

Dato : 15-10-02 00:16

> Han har nu da været her et stykke tid, men jeg synes han er blevet vildt
> underlig på det sidste...

Mjah, han lagde faktisk meget godt ud med at dele plonker ud til alt med en
puls.

> [...]

> jeg har i mit kill-filter), da Åge i det mindste kun sjældent reagerer
> direkte barnligt og kalder folk for ukvemsord!

AJC har potentiale for meget mere masseødelæggelse en Åge. AJC er også til
at finde i konsolgrupperne, hvor han dog af og til er minimalistisk
konstruktiv på en ufed måde. (Eller noget :)).

Fra : Kasper Aae

Dato : 20-10-02 12:28

On Mon, 14 Oct 2002 23:21:09 +0200, "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk>
wrote:

>Han har nu da været her et stykke tid, men jeg synes han er blevet vildt
>underlig på det sidste...

Er det ikke ham, der er den paranoide eneboer?

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : AJC

Dato : 20-10-02 13:08

"Kasper Aae" <nospam@thanks.com> wrote in message

> Er det ikke ham, der er den paranoide eneboer?

Yes, that's me!

Mvh
AJC.

---

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 15-10-02 18:07

AJC <ajc@jubiipost.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dab27e2$0$7043$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Mikkel Knudsen" <MS_Knudsen@yahoo.com> wrote in message

> Selvfølgelig, men sandheden er jo at Saybia er det eneste band af dem som
er
> nævnt, som har talent!

Hvis jeg troede, at du kendte bare en smule til de andre bands, så kunne det
være, jeg tog dig seriøst. Men chancen er ikke så god...

MvH Mikkel
P.S Med risiko for at tage alvorligt fejl, så tror jeg faktisk, Saybia er
det af de nævnte bands med mindst mulighed for at slå igennem i udlandet.

Fra : AJC

Dato : 15-10-02 21:35

> Hvis jeg troede, at du kendte bare en smule til de andre bands, så kunne
det
> være, jeg tog dig seriøst. Men chancen er ikke så god...

Jeg kender godt de andre bands men deres "musik" siger mig intet.

> MvH Mikkel
> P.S Med risiko for at tage alvorligt fejl, så tror jeg faktisk, Saybia er
> det af de nævnte bands med mindst mulighed for at slå igennem i udlandet.

Hvis du får ret, så er det jo bare et bevis for at folk generelt ikke har
forstand på hvad god musik er!

Mvh
AJC.

Fra : / / dentro / /

Dato : 14-10-02 21:46

"Mikkel Knudsen" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

| - Saybia er på turne (med A-Ha) i Tyskland

Tænk at Saybia er gået med til det? Det er vist ikke helt den samme
målgruppe de to bands har? Og A-Ha er vel meget af det som Saybia
prøver IKKE at være.

/ / dentro / /

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 15-10-02 18:04

/ / dentro / / <kena@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dab2cfb$0$7010$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Tænk at Saybia er gået med til det? Det er vist ikke helt den samme
> målgruppe de to bands har? Og A-Ha er vel meget af det som Saybia
> prøver IKKE at være.

Jeg kan faktisk ikke rigtigt forstå, hvad du mener. En af grundene til
Saybias succes er jo nemlig, at de (også) har ramt den målgruppe der
kan/kunne lide kunstnere som A-ha.

Og hvis Søren Huss prøver hårdt på IKKE at være Morten Harkett, så skjuler
han det altså flot (dermed ikke sagt at de er ens, men sammenligningen er
oplagt). Forøvrigt er A-ha vel ikke det værste band at samarbejde med, når
man leverer den slags pop-rock, Saybia er ude i.

MvH Mikkel

Fra : Jakob Hansen

Dato : 15-10-02 14:04

On Mon, 14 Oct 2002 17:49:08 +0200, "Mikkel Knudsen"
<MS_Knudsen@yahoo.com> wrote:

>selv om vi danskere ved bedre...

Yep! Jeg så dem som opvarmning til Kent i maj måned i Vega. Det var
virkeligt en stor oplevelse.. Man må da håbe de giver et par danske
koncerter når de kommer tilbage fra deres engelske rundtur..

Det er dog ikke lykkedes mig at finde deres plade siden... Så så nemt
er det altså heller ikke!

Hilsen
Jakob Hansen