phpMyAdmin problem
Fra : Jonas Voss

Dato : 14-10-02 16:43

Jeg har netop fået en router i stedet for Oranges ADSL USB modem, og
nu kan jeg ikke længere forbinde til MySQL via phpMyAdmin. Når jeg
peger på min locale phpMyAdmin får jeg følgende fejlbesked:

Warning: Cannot add header information - headers already sent by
(output started at
/***/my_admin/libraries/auth/config.auth.lib.php:91) in
/***/my_admin/header.inc.php on line 23

Efterfulgt af en:

Error

MySQL said:

Host '192.168.1.2' is not allowed to connect to this MySQL server

Det er primært ovenstående besked der får mig til at mene det er et
router-problem.

Jeg har forsøgt med at ændre host til 192.168.1.2 i mit config.inc.php
dokument, men det kan jeg ikke rigtig få til at virke. Jeg får den
samme fejlbesked som før.

Jeg har også forsøgt at NAT'e port 3306 på routeren, som er MySQLs
default port, men det var der heller ikke meget spræl i.

Jeg kan fint forbinde til MySQL via mit shell, men jeg kan ikke helt
genneskue hvordan jeg forklarer phpMyAdmin, at 192.168.1.2 godt må
forbinde. Nogle gode idéer?

Specs:
OS X 10.2.1
MySQL 3.23.51
PHP 4.2.3

Fra : Martin Seebach

Dato : 14-10-02 17:41

"Jonas Voss" <usenet@verture.net> wrote in message
> Error
>
> MySQL said:
>
> Host '192.168.1.2' is not allowed to connect to this MySQL server

Når der står "MySQL said" betyder det at det er serveren og ikke phpMyAdmin
der 'taler'.
På din mysql har du en database der hedder user. Her styres
brugerprivilegier, bla. på baggrund af den besøgendes IP. Jeg vil tro at den
er låst til en bestemt ip, og da du fik routeren blev den ændret. (til
192.168.1.2).Kig lidt på
http://www.mysql.com/doc/en/User_Account_Management.html

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-10-02 12:28

On Mon, 14 Oct 2002 18:41:11 +0200, Martin <martin-nospam@g-bach.dk> wrote:

> [...]
> er låst til en bestemt ip, og da du fik routeren blev den ændret. (til

Mange tak, det vil jeg gøre.