Prikker!
Fra : Daniel C

Dato : 14-10-02 16:27

Hejsa jeg har et problem, jeg er en glatbarberet mand, og jeg har fået en
masse røde prikker omkring " de ædlere dele" er der nogen der kan give et
tip eller to tak på forhånd! Daniel!

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 14-10-02 16:41

"Daniel C" <oleogsus@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa jeg har et problem, jeg er en glatbarberet mand, og jeg har fået en
> masse røde prikker omkring " de ædlere dele" er der nogen der kan give et
> tip eller to tak på forhånd! Daniel!

Hej Daniel

Smør dig med kopattesalve (helosan) lige efter barberingen, så kommer de
ikke.

mvh Tommy

Fra : ebbe

Dato : 14-10-02 16:42

> [...]
> masse røde prikker omkring " de ædlere dele" er der nogen der kan give et

Du skal hen til din læge og have en recept på FUCIDIN 2pct creme 30 g tube Vnr. 573576
(Du må være klar over at din læge spørger dig ud

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-10-02 16:45

ebbe wrote:
> "Daniel C" <oleogsus@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du skal hen til din læge og have en recept på FUCIDIN 2pct creme 30 g
> tube Vnr. 573576 (Du må være klar over at din læge spørger dig ud

det kan også købes i håndkøb......

et andet trick kan være at smøre området med lidt klorhexidin som også
anbefales til skægpest, det desinficerer og rengør området......

men derudover vil jeg sig som andre.... brug en skarp og ren kniv hver gang
og smør grundigt med kopattesalve..... så regulerer det sig helt af sig selv
:)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Daniel C

Dato : 14-10-02 19:54

Hejsa allesammen jeg vil Bare sige tak jeg har fået en masse gode råd! og
det gik stærkt nu vil jeg se om noget af det virker Tak for alt! Daniel!

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-10-02 16:42

> Hejsa jeg har et problem, jeg er en glatbarberet mand, og jeg har fået en
> masse røde prikker omkring " de ædlere dele" er der nogen der kan give et
> tip eller to tak på forhånd! Daniel!

Helt normalt. Huden er bare irriteret.

Brug barberskum, skrab med hårene, brug ny skraber (maks skarp altså).

Efter noget tid med regelmæssig barbering skulle irritationen gerne
forsvinde (aftage om ikke andet).

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 14-10-02 23:40

> [...]
> masse røde prikker omkring " de ædlere dele" er der nogen der kan give et

Efter at have læst gud ved hvor mange tråde igennem årene om intimbarbering
tror jeg at følgende er en nogenlunde opsummering:

Sørg for at området er rent inden barberingen startes.
Nogle anbefaler lange bade for at blødgøre huden inden barberingen.
Brug sæbe i en eller anden form, under barberingen.
Brug en skarp skraber (helst ny, og helst ikke de billige engangs skrabere)
Skyl grundigt efter barberingen.
Vask med intimsæbe (Matas har en men der findes andre gode intimsæber)
Tør grundigt, men vær forsigtig området kan være ømt! (nogle anbefaler at
"duppe" området)
Smør med desinficerende crem. Der er mange forslag: Helosan, teatree oil,
fucidin osv osv.
God hygiejne, vask området jævnligt og smør det. Især efter sex.
Ofte vil mange af "problemerne" forsvinde med tiden når huden bliver vænnet
til barberingen.

Men som sagt, det er blot hvad jeg har kunnet læse i de mange tråde der har
været om emnet, blandet med lidt egne erfaringer.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002