Billigt varmelegeme
Fra : ///JJ

Dato : 14-10-02 16:28

Hej.

Jeg har en 128L akvarie med et Akvastabil AT16AB 50W varmelegeme. Nu hvor
det er begyndt at blive koldt og varmelegemet er begyndt at lyse mere, kunne
jeg godt tænke mig at vide om man kan få modeller der strømsparende (lidt a
la sparepærer)?

Jeg kører med ca. 23 grader.
Nogen der ved noget om det?

mvh
///JJ

Fra : The King

Dato : 14-10-02 19:39

> Jeg kører med ca. 23 grader.
> Nogen der ved noget om det?

Hva fisk har du i 23 grader koldt vand ?

Hygsom
Leo

Fra : ole

Dato : 14-10-02 22:11

"///JJ" <jesperhnnospam@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> ///JJ
> Når det handler om varme er der ikke noget der hedder sparepære det er den
wattstrøm du betaler for der giver varme i akv.et 50w warmelegeme der
brænder døgnet rundt bruger kun ca 1.80kr i døgnet

Fra : Linux

Dato : 16-10-02 08:25

der er kun et at gørre og det er at tænde for varmen på radiatoren da det er
akvaríet der prøver at varme rummet op.
du kunne jo også lægge et vat tæppe over om natten det kan godt betale sig.
i den hensigende skal du lige huske på tempen inde i akvariet stiger
meget!!!!
mvh Linux

"ole" <ohbh@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "///JJ" <jesperhnnospam@tdcadsl.dk> wrote in message

> kunne

> wattstrøm du betaler for der giver varme i akv.et 50w warmelegeme der
> brænder døgnet rundt bruger kun ca 1.80kr i døgnet

---

Fra : Kim Gam-Jensen

Dato : 16-10-02 21:17

Hej JJ,

> [...]
kunne
> jeg godt tænke mig at vide om man kan få modeller der strømsparende (lidt

Jeg har længe undret mig over forskellen i effektiviteten i de forskellige
varmelegemer og derfor været i tvivl om, hvilke salgsargumenter der skulle
få mig til at købe den ene eller den anden model. Det fik mig til at
tænke...

Hvorfor er der ingen, der har testet akvarieudstyr på samme måde som f.eks.
biler. køleskabe, støvsugere eller computere? Jeg fik ideen for et halvt års
tid siden og har fået en lang række importører, distributører og forhandlere
med på ideen og har netop startet den første af foreløbig to tests med
varmelegemer. Den anden handler om spandpumperog resultaterne foreligger i
løbet af november-februar.

Du kan fra om kort tid (nogle få dage) følge med i testen og dens deltagere
http://www.gam-jensen.dk og selvom der var lidt reklame for et
ikke-kommercielt site i dette indlæg, syntes jeg nu nok at det havde rimelig
relevans for tråden...

--
Mvh. Kim
http://www.gam-jensen.dk