MS Windows
briani 27239
dual boot ... en slem en
Fra : Janner

Dato : 14-10-02 16:32

Hej,

Har for nyligt fået en Acer travelmate 273 bærbar pc af firmaet. Denne
herlighed var preinstalleret med Xp pro , imidlertid har jeg brug for
Win2000 samtidigt med så .. Som jeg så tit har gjort oprettede jeg nok en
partition hvorpå jeg instalerede 2000 på .. Det gik faktisk også ganske fint
bortset fra et fandens bøvl med finde drivere ... men fred med det. Det
egentlige problem er at når jeg nu vælger XP i boot menuen kommer følgende
fejlmeddelelse :

Windows2000 could not start because the following file is missing or corrupt
\win\system32\config\systemD

- Og det er jo i sig selv noget hø , hah tænkte han kan vel bare installere
XP igen så plejer den slags løse sig, men på de medleverede cd'er er jo kun
en ghost fil ... altså ingen form for normal setup fil eller lignede. Sætter
man Cd'en i har man blot muligheden for at genskabe PC'en som den var da den
kom ud af æsken ... øv øv

Gode råd modtages med kyshånd

Hygge

Jan

Fra : Hans

Dato : 15-10-02 03:09

"Janner" <jan@tjaaa.dk> wrote in message
> [...]
> fejlmeddelelse :
>
> Windows2000 could not start because the following file is missing or

I roden af C: ligger filerne "ntldr" og "ntdetect.com". Disse 2 filer skal
du huske at gemme FØR du installerer Windows 2000, da XP ikke kan køre med
Windows 2000 udgave af disse filer. Det omvendte et til gengæld ikke noget
problem.

Efter installationen af Windows 2000 skal du så overskrive de 2 filer med de
gemte filer fra XP.

mvh, Hans

Fra : Janner

Dato : 15-10-02 06:23

Takker for svaret

Har du mulighed for at poste disse filer i dk bin, eller evt. maile mig
disse afhængig af størrelse.

På forhånd tak

Jan kan mailes på jh@12postNOSPAM.dk

Fra : Hans

Dato : 15-10-02 07:36

> Takker for svaret
>
> Har du mulighed for at poste disse filer i dk bin, eller evt. maile mig
> disse afhængig af størrelse.

Er på vej til dig via e-mail.

mvh, Hans

Fra : Janner

Dato : 15-10-02 12:37

> Er på vej til dig via e-mail.
>
> mvh, Hans

Det var sørme pænt gjort, men det hjalp ikke rigtigt fik stadigt meldingen
om filen SYSTEMd var "missing" , så nu tog jeg det på den hårde måde .... ud
med XP og ind med en 2000 ... Det ved man sgu hvad er , Så må jeg lige
se hvordan og hvorledes jeg kan få kringlet en rigtig XP fra MS eller
forhandleren har jo ligesom allerede rettighederne via. recovery Cd'en

Hygge

Jan