Hjælp til scalare
Fra : mylam

Dato : 14-10-02 14:59

Nu har mine Scalare lagt æg og fået dem udknægget flere gange. Men jeg
har aldrig været så heldig at de er blevet til noget og jeg syndes
ellers at jeg har prøvet alt. Er der en der kan fortælle mig hvad jeg
skal gører for de bliver til noget.
Mvh. Kim Jurgensen

Fra : Carsten Gall

Dato : 14-10-02 16:03

mylam <mylam@mylam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b1jlqus9sjb3058at9skcttomjhopv1dub@4ax.com...
> [...]
> har aldrig været så heldig at de er blevet til noget og jeg syndes
> ellers at jeg har prøvet alt. Er der en der kan fortælle mig hvad jeg

Hvis du vil have noget ud af ungerne, så skal du flytte æggene, lige
inden de klækker.
Over i et akvarie, med vand fra opholdsakvariet, tilsæt evt. et par
dråber af noget mildt svampedræbende.
Akvariet er selvfølgeligt helt rent og uden nogen form for bundlag!
Læg bladet, eller hvad de nu har lagt æg på, således at en ganske svag
vandstrøm, den der skabes af en luftsten,
der kører for meget neddroslet kraft, kommer forbi hvor æggene er.

Når æggene er klækket og ungerne er begyndt at svømme frit, kan du fodre
dem med microorm eller ny klækket artemia.

Grunden til at der ikke skal noget bundlag i akvariet, er at du så
lettere kan suge skidt op fra bunden.

Carsten

Fra : Linux

Dato : 14-10-02 16:26

daws Kim.

Det svar jeg fik her fra gruppen i sin tid var at.
det var der ikke noget at gøre ved.
enten lærer de det, ellers må du prøve at tage ungerne fra ,
og opfodre dem selv.
Jeg kan af affaring fortælle dig at det ikke lige er så nemt som det lyder .
Men jeg syntes da at du skulle prøve det adligevæld
mvh Linux

---