SmartSMS over internet.
Fra : BSJ

Dato : 14-10-02 13:35

Programmet "SmartSMS" kan som bekendt både sende SMS, billeder og lyd til
mobiltelefoner.
Det ser ud til at den nemmeste opsætning er via et modem.
MEN
Programmet har også mulighed for at sende via internet (TCP/IP) - er
der nogen der kender adressen på en "SMS central" (i Danmark)??

Med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 14-10-02 13:48

> Programmet har også mulighed for at sende via internet (TCP/IP) - er
> der nogen der kender adressen på en "SMS central" (i Danmark)??

TDCs SMSC: +4540390900
Sonofons SMSC: +4540590000
Telias SMSC: +4528187000
Oranges kan jeg desværre ikke huske

--
Michael
http://www.vindenand.dk/smssjov - alt det sjove til din telefon

Fra : Christian Poulsen

Dato : 14-10-02 15:11

> Oranges kan jeg desværre ikke huske

+4526265151

Men jeg tror nu altså ikke at han kan bruge nogle af disse centraler til
SmartSMS. Så havde det nok været mere udbredt :)

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 14-10-02 17:46

Christian Poulsen wrote:

> +4526265151
>
> Men jeg tror nu altså ikke at han kan bruge nogle af disse centraler
> til SmartSMS. Så havde det nok været mere udbredt :)

Nej... hvis man skal bruge det til et alm modem skal man ha fat i et andet
nummer(altså ikke et af de numre man bruger i mobilen, men et til dailup)
Hvis man skal sende over internettet -skulle man, den gang jeg brugte
programmet- ha' en konto hos et eller andet firma som tilbød dettet.. mener
ikke tdc gør det.. :(
Men det er som sagt et par år siden jeg brugte programmet... så det kan godt
være der er sket noget siden..
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 14-10-02 21:19

"Bjarke Ravn-Jonsen" skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis man skal sende over internettet -skulle man, den gang jeg brugte
> programmet- ha' en konto hos et eller andet firma som tilbød dettet..

TDC havde et nummer for i hvert fald en 3-4 måneder siden der virkede! Det
var det SmartSMS selv foreslog når man valgte Danmark.... Det har jeg brugt
_rigtig_ meget. Man behøvede ikke abonnement eller noget (men selvfølgelig
et analogt modem). Desværre virker det ikke mere, hvilket jeg fandt ud af
sidst jeg ville sende mig et nyt logo! Så de har åbenbart nedlagt
nummeret..... det var ellers skide smart.

Hygge...
Daniel

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 15-10-02 04:09

"Daniel Alstrup" <daniel.alstrup@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>sidst jeg ville sende mig et nyt logo! Så de har åbenbart nedlagt
>nummeret..... det var ellers skide smart.

Hvad er det for et nummer du har brugt?

43625250 virker, men det skal være uden landekode.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 15-10-02 10:22

"Ove Kjeldgaard" skrev i en meddelelse
> Hvad er det for et nummer du har brugt?
>
> 43625250 virker, men det skal være uden landekode.

Jeg kan desværre ikke huske det, og jeg har ikke SmartSMS installeret da jeg
ikke mere har noget analogt modem tilsluttet. Men som jeg skrev, er det
standard nummeret som programmet selv foreslår når man vælger Danmark
(TeleDK) som beskedcentral (det ku' godt minde om det nr. du har skrevet).
Men de mange sidste gange jeg prøvede den afbryder den og siger at serveren
har afvist mig eller noget i den stil. Men det kan da være at den bare har
været nede i et par uger....?

Hygge...
Daniel