Computer fryser
Fra : ghosT

Dato : 14-10-02 10:47

Efter jeg har spillet i openGL et par minutter fryser eller genstarter min
computer. Det er IKKE
fordi min PSU er for lille eller kortet bliver for varmt. Jeg har flashet
min BIOS med de nyeste
opdateringer og jeg har prøvet forskellige drivere til grafikkortet. Jeg har
læst at der skulle være problemer
ved at bruge nvidia kort og ECS motherboard sammen, men jeg har endnu ingen
løsning fundet på problemet...
Både motherboard og grafikkort virker med sikkerhed....
Er der nogen der kan komme med en løsning vil jeg blive en glad mand....

Computer specs.:

Motherboard: ECS K7VTA3
CPU : Athlon XP 1900+
Grafikkort : Daytona Geforce 4 TI 4200

M.v.h Lars

Fra : jørgen vorre

Dato : 14-10-02 15:17

lad være med at skrive i flere grupper om det samme problem!
jørgen

Fra : Nicolai

Dato : 14-10-02 15:28

"jørgen vorre" <stenhojen@mail.dk> wrote in message
> lad være med at skrive i flere grupper om det samme problem!
Lad være med at bitche i flere grupper!

> jørgen
Lær at quote ordentligt!

Fra : Lars Hjortø

Dato : 14-10-02 17:39

Hej Jørgen.

Må man ikke skrive samme indlæg i flere grupper? Naturligvis forudsat at det
er relevante grupper.

Hilsen Lars.

---

Fra : The Amazing Grace

Dato : 14-10-02 19:05

"Lars Hjortø" wrote:

> Hej Jørgen.
>
> Må man ikke skrive samme indlæg i flere grupper? Naturligvis forudsat at det
> er relevante grupper.

Jo, bestemt.

Men man skal cross-poste i stedet for at sende et seperat indlæg til
hver gruppe.

Eks: Du sender et indlæg til to beslægtede nyhedsgrupper.

Alle de mennesker der abonnerer på begge grupper kommer til at se dit
indlæg begge steder hvis du sender det som to seperate indlæg.

Men hvis du crossposter, ser de det kun 1 gang.

Det lyder ikke som den store forskel, men det bliver til en voldsom
masse unødvendige indlæg, hvis der er for mange der ikke crossposter.

For at illustrere min pointe, er denne besked cross-postet til
dk.edb.hardware.bundkort og til dk.test

Venlig hilsen,

Mads Hansen
--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : Lars Hjortø

Dato : 14-10-02 19:34

Hej Mads

Tak for info, jeg tror der er mange der ikke kender NG'ernes måde at "virke"
på, men så er det da rart at én som dig kan komme med en forklaring på
tingene.
Så er spørgsmålet bare hvordan man crosspointer? Er det ved at vælge <Vælg
nyhedsgrupper> i menuen Funktioner?
Må nok hellere stoppe her inden vi bliver FOR ot...

Venlig hilsen Lars.

Fra : The Amazing Grace

Dato : 14-10-02 23:35

"Lars Hjortø" wrote:

> [...]
> på, men så er det da rart at én som dig kan komme med en forklaring på

OK

Tillad mig også at nævne, at det er god latin at skrive sit svar under
det, man svarer på. Så bliver det nemmere at følge med i svar og
spørgsmål, især hvis det er en lang tråd med mange indlæg.

> Så er spørgsmålet bare hvordan man crosspointer? Er det ved at vælge <Vælg
> nyhedsgrupper> i menuen Funktioner?

Hmm, det kommer nok an på, hvad program man bruger. Selv bruger jeg
Netscape under eCS (OS/2's efterfølger).

I Netscape's news-reader er der simpelthen mulighed for at skrive en
ekstra gruppe på som modtager, når man poster - så bliver beskeden
cross-postet til den oprindelige gruppe plus den man selv har skrevet.

> Må nok hellere stoppe her inden vi bliver FOR ot...

Jha... Men du kan nok få hjælp til hvordan man crossposter i

dk.edb.internet.software.mail+news

Husk at fortælle dem, hvilket program du bruger til news.

Venligst,

Mads Hansen

--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : ghosT

Dato : 14-10-02 19:25

> lad være med at skrive i flere grupper om det samme problem!
> jørgen

Lad nu vær` med at brokke dig bare for at brokke dig....
Jeg har skrevet i de grupper hvor problemet måtte synes relevant... Da mit
problem enten er bundkort eller grafikkort er problemet derfor relevant i
begge grupper...
Du skulle iøvrigt selv lære at quote korrekt...

/Lars

Fra : Thomas

Dato : 14-10-02 17:26

SNIP en hel masse
> Motherboard: ECS K7VTA3
> CPU : Athlon XP 1900+
> Grafikkort : Daytona Geforce 4 TI 4200

Hej Lars

Jeg har et andet ECS bundkort hvor jeg oplevede samme problem som dig, bare
ved heftig directX og CPU aktivitet. Jeg har løst problemet ved at fjerne
den passive køler fra chipsettet (Ikke CPUen), der bare sidder med et stykke
selvklæbende tape, og i realiteten forhindrer en effektiv løling af
chipsettet. Derefter har jeg brugt noget varmeledende pasta og en lidt
større køleflade og vupti, så spiller det helt perfekt. Se evt. linket
herunder.

Thomas

http://pub65.ezboard.com/fk7s5amotherboardforumfrm5.showMessage?topicID=261.
topic

Fra : Bachelor®

Dato : 14-10-02 22:08

"Thomas" <thomas.h.larsen@privatingenspam.dk> skrev i en meddelelse news:3daaefaf$0$32591$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
.. Derefter har jeg brugt noget varmeledende pasta og en lidt
> større køleflade og vupti, så spiller det helt perfekt. Se evt. linket
> [...]

Den her virker :

http://makeashorterlink.com/?K6F715B12

Fra : ghosT

Dato : 15-10-02 00:55

"Bachelor®" <please@no.mail.dk> wrote in message

> "Thomas" <thomas.h.larsen@privatingenspam.dk> skrev i en meddelelse
> . Derefter har jeg brugt noget varmeledende pasta og en lidt

> [...]

Tak for de gode råd..... Jeg vil prøve "tricket" imorgen... :)

M.v.h Lars

Fra : Uffe Gydesen

Dato : 16-10-02 15:44

Jeg har
Motherboard: ECS K7VZA
CPU : Athlon TH 1400
Grafikkort : Geforce 2 mx400

kan jeg brug samme tricks
det burde ikke være et problem med varmen, da det ikke er særlig kraftige
sager
Eller hvad

Hilsen Uffe