MS Windows
briani 27239
kan man flytte mappen ServicePackFiles?
Fra : dion

Dato : 14-10-02 10:20

Efter SP1opgradering af mit XPsystem kan jeg se at der er kommet en stor 270MB
undermappe i windowsmappen kaldt Servicepackfiles.

Da jeg ofte brænder en backup af min C-partition vil jeg helst holde datamængden ned
på et minimum.

Så jeg flyttede den mappe til en anden partition. Men nu siger XP:
'Indsæt WinXPpro ServicePack1-CD. '
Sådan en har man ikke når man har fået SP1 fra internet.

Så jeg brændte ServicePackFiles mappen på en CDR. Men XP siger 'dette er ikke den
korrekte CD'.

Nogen der ved hvordan sådan en CD skulle brændes?

Fra : Morten

Dato : 14-10-02 12:37

> Så jeg brændte ServicePackFiles mappen på en CDR. Men XP siger 'dette er ikke den
> korrekte CD'.
> Nogen der ved hvordan sådan en CD skulle brændes?

Det handler ikke lige om samme SP, men den jeg tænker på kunne hentes
hjem i fuld størrelse til senere installation, og hvis man ønskede at brænde
den på en cd, skulle cd'en have et bestemt navn for at fungere.
Det er et stykke tid siden, og jeg hentede den ikke til eget brug, så jeg husker
ikke lige hvilken SP det handlede om.

Prøv at lede hos Microsoft efter SP'en for at se, om der er angivet
tilsvarende om denne SP.

Mvh.
Morten

Fra : Morten

Dato : 14-10-02 13:08

> [...]
> på et minimum.
> Så jeg flyttede den mappe til en anden partition. Men nu siger XP:

Jeg misforstod vist noget i mit første indlæg. Som jeg lige ser det, skulle det
være muligt at flytte filerne til en anden partition, hvis man fortæller reg.basen,
hvor filerne derefter ligger, jf.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q271484

Artiklen omhandler ganske vist win2000, men der er henvist til den fra en
anden artikel om netop SP1 til XP:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/loc/spdeploy_da.htm
Se under punktet "Scenario 2: Installation af denne service pack, så computerne
bruger delte eksterne service pack-kildefiler", omtrent 2/3 nede ad siden.

Husk endelig at tage kopi af registreringsdatabasen før du ændrer i den.
God fornøjelse

Mvh.
Morten

Fra : dion

Dato : 14-10-02 19:04

Tak. Det var nemt at rette i registry.
Nu kan jeg for evt. interesserede fortælle at XPsp1 godt kan overtales til ikke at
fylde mere end ca. det samme som XP.
Selv har jeg så få programmer på C at jeg med DriveImage kan lave en C-RestoreCD, som
kun fylder 1 CDR.

Dion wrote