Kattelem
Fra : Elwarth

Dato : 14-10-02 09:30

Hej alle sammen!

Så har misserne fået kattelem ud til løbegården. Det blev alligevel for
koldt at have et vindue stående åbent nu
Nu skal de bare have lært at bruge den. Frida fandt ud af det i løbet af
ganske få timer. Hun skulle bare se, hvordan vi puffede den åben et par
gange, så var den hjemme. De andre har stadig ikke fundet tricket. De tror
kun, den kan åbnes af mennesker Og så er Frida selvfølgelig fræk: Hver
gang en af de andre forsøger at åbne lemmen, sætter hun sig fra den anden
side og følger meget interesseret med, dvs. hun spærrer, så de ikke kan
komme til
Nogle ideer til hvordan vi får dem det lært? De får selvfølgelig bunker af
ros, hver gang de går igennem den, selvom det er ved menneskehjælp.

Venligst
Dorthe

Fra : Sander

Dato : 14-10-02 14:23

"Elwarth" <elwarth@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogle ideer til hvordan vi får dem det lært? De får selvfølgelig bunker af
> ros, hver gang de går igennem den, selvom det er ved menneskehjælp.

Hej Dorthe !

Da vi skulle lære Tarzan, at bruge sin kattelem ( som godt nok sidder på
hans kattebakke ), tapede vi lemmen fast, så den hele tiden stod åben. Det
gjorde vi i 2-3 dage, så pillede vi tapen af, derefter havde han ingen
problemer, med at gå ind og ud. Vi gav ham selvfølgelig også lidt
menneskehjælp i starten og ind imellem, med lemmen lukket.

Held og lykke med projektet. : )

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 16-10-02 11:04

Hej Dorthe :)
Vi brugte rejer til at lokke kattene igennem lemmen. De første par gange
hjalp vi også til, men når der nu lå rejer på den anden side blev de jo
/nødt/ til at skubbe til den fæle lem.

Mvh
Vibeke

Fra : Elwarth

Dato : 16-10-02 11:24

Hej igen!
Nu har de tre "små" fundet ud af det, killingen Abbie synes dog stadig, at
det er lidt svært. Hun tror, hun skal hive ud i rammen for at kunne åbne den
Men det lykkes da for hende til sidst.
Så nu mangler vi bare Kitti. Hun går rundt og er sur, fordi hun tror, der er
blevet lukket til løbegården. Det er nu også et lille hul til sådan en stor
kat (ca. 7 kg). Men hun kan godt komme igennem. Det er lykkedes at få hende
ind ved at holde lemmen for hende, så det kan altså godt lade sig gøre. Men
det kan godt være, det bliver nødvendigt at prøve med rejerne...mmm,
yndlingsslikket.

Venligst
Dorthe

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 16-10-02 11:24

Hej Igen
Ja jeg tænkte nok at du sikkert allerede havde fået dem igennem :) Det er da
alle tiders :) Det kan også godt blive for koldt i længden med de åbne
vinduer ;) Men på den anden side hvis Kitti ser de andre stormer ind og ud
så kommer det jo nok :)

Min kattelem er lukket lige for tiden. Den ene af kattene er jo ikke set
siden i søndags, så jeg vil ikke risikere at den kommer ind og går igen uden
at jeg ved det. De andre katte er godt nok ret knotne over det, men de
overlever jo nok :)

Mvh
Vibeke