MS Windows
briani 27239
Defrag i XP
Fra : Michael Knudsen

Dato : 14-10-02 07:28

Hej,

Jeg har ikke en pind forstand på Windows, så jeg besluttede mig i går
for at installere Linux på
mine forældres computer, så jeg har en chance for hjælpe dem, hvis noget
skulle gå galt.
Desværre ser det ikke ud til, at der er plads til Linux, fordi XP gør
krav på hele harddisken.
De har kun brugt cirka 15% af pladsen, men i defrag ser det ud, som om
XP har oprettet et eller
andet i "enden af harddisken", som ikke kan flyttes. Noget siger mig, at
det er noget, man fra
Microsoft har gjort bevidst. Det virker meget mystisk, at man på en
harddisk, hvor der er 35Gb
ledig, ikke kan få lov at bruge mere end 600Mb til et andet styresystem.
Er der nogen, der ved,
om man kan løse dette problem?

/Michael Knudsen

Fra : Morten

Dato : 14-10-02 13:34

> [...]
> skulle gå galt.
> Desværre ser det ikke ud til, at der er plads til Linux, fordi XP gør

Blot en strøtanke: Hvad med at lægge Linux på en partition for sig?

Mvh.
Morten

Fra : Erik Henrichsen

Dato : 14-10-02 13:56

"Michael Knudsen" <knudsen@imf.au.dk> wrote in message

> [...]
> harddisk, hvor der er 35Gb
> ledig, ikke kan få lov at bruge mere end 600Mb til et andet styresystem.

Hej,

Der burde ikke være nogen problemer i at formindske den partion som XP
ligger på!
men du skal bruge et 3. parts værktøj allá Pqrtion Magic.

mvh
Erik