Sex efter man har fået barn ??
Fra : TC

Dato : 14-10-02 01:16

Mit problem er at efter min kæreste og jeg har fået barn ca. 3 mdr. siden er
vores sexliv gået fuldstændig istå ......

Lige indtil hun fødte havde vi ellers et godt og velfungerende sexliv, efter
vores begge mening.
Jeg har snakket med min kæreste om det, men hun er træt altid og mener det
bare er en hård tid vi går igennem. Hun bliver ved med at snakke om at det
første år, vor man er nybagte forældre er det hårdeste, og flest går fra
hinanden. Vi har haft sex 2 gange her inden for de sidste 3 mdr, men det har
ikke været godt. Ligsom man var fremmede over for hinanden og man ikke turde
give slip ( forstå i??). Jeg er ved at være godt frustret over det, ingen
sex, ingen kærtegn...... og en skrigende unge. Ikke dermed sagt at jeg ikke
kan li mit barn, men savner det intime, er der andre der har oplevet det
samme, og hvad har i gjort for at komme over denne "krise"

hilsen
en frustreret far

Fra : Roden

Dato : 14-10-02 05:44

"TC" <zip@celinder.dk> skrev i en meddelelse
> Mit problem er at efter min kæreste og jeg har fået barn ca. 3 mdr. siden
er
> vores sexliv gået fuldstændig istå ......
Klip

Hej

Jeg kan sagtens genkende situationen, selvom det for mit vedkommende foregik
i tilbage i firserne.

Der er ingen tvivl om at jeres liv har forandret sig meget nu hvor i har
fået et barn. Mit råd til dig er at du skal lytte til de signaler din kone
udsender, hjælp hende mest muligt med barnet og med det derhjemme, lad være
(selv om det er svært ) at presse hende til sex når hun/I er trætte.
Indstil dig på at der går en periode hvor du måske bliver nødt til at klare
dig mest med onani, og vent til tingene falder ind i vante rammer med jer og
jeres barn.
For det sker på et tidspunkt at tingene kører for jer igen, du er bare nødt
til at være tålmodig.

Et godt råd kunne være at få mor eller svigermor til at passe barnet en
aften, som I så kunne bruge til hvad I har lyst til. Biograftur, sammen med
vennerne eller bare en stille aften derhjemme hvor I er sammen alene, lad
tingene udvikle sig uden at presse hende.

Men igen, I har startet et nyt liv, tingene bliver ikke helt som før, men
hvis I er tålmodige kan det såmænd være at jeres sexliv med tiden bliver
endnu bedre end det var før i fik barnet, det sker for nogle

Du er nødt til at sige til dig selv, at du elsker din kvinde, og du derfor
udviser den kærlighed og tålmodighed der skal til for at jeres forhold
bliver ved med at køre.

Vær opmærksom på om hun er nedtrykt og ked af det, måske udvikler hun en
fødselsdepression, det sker for en del førstegangs fødende kvinder.
I så tilfælde skal I søge hjælp hos lægen.

Mvh Roden

Fra : sogrto

Dato : 14-10-02 07:43

Hej

For det første tillykke med den 'lille nye'.
For det andet du er ikke den eneste der har den oplevelse. Jeg oplever
det
samme med min kone. Men her er problemet bare noget større og hvorfor
det ?
Fordi vi fik vores dejlige søn for 8½ år siden og siden da har vi haft
sex sammen
ca. 10 gange og de sidste 2 år slet ikke. Hun har ikke haft en
depretion, men har
meldt ud, at nu behøver hun ikke sex mere, men hvad nytter det når jeg
stadig
har mine behov ?
Hun vil ikke tale om det, og jeg har prøvet alt for at få hende i det
rette humør
og det lykkedes altså i 10 tilfælde.
Så krise kan vist godt kalde det i vores familie, men jeg elsker sgu min
søn for højt
til bare at skride.
Jeg håber virkeligt, at I får klaret ærterne. Held og lykke.

Hilsen Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Jette Jochumsen

Dato : 15-10-02 19:09

Hej Søren!
Det er ærgeligt for jer, helt ærligt! Det eneste jeg lige ville knytte til
det, du skriver er nemlig mine egne erfaringer ( ikke at du kan bruge det
til noget). Men altså, mit behov for sex svinger meget. Faktisk kan jeg
opdage, at jeg ikke har noget behov for sex, hvis der er gået ekstra længe,
siden vi sidst havde sex (typist en to uger). Jeg må jo på en eller anden
måde skubbe det lidt væk? Men modsat har vi det tit, jamen så stiger mit
behov også.... mystisk ikke, så hvis din kone faktisk ikke har det behov
efter 8 år, ja så kan jeg da godt følge hende et lille stykke af vejen....
Mit sexliv med min mand er vigtig, fordi vi bliver meget mere kærlige ved
hinanden når det kører godt. Desværre vil din kone ikke snakke om det, men
hvad med en prof. fx. en sexolog? Hun må jo ha' glemt hvad hun går glip
af.......

Pas på dig selv,
Jette

Fra : Ghita

Dato : 14-10-02 09:30

I news:aod23o$2p52$1@news.cybercity.dk griflede TC:
> Mit problem er at efter min kæreste og jeg har fået barn ca. 3 mdr.
> siden er vores sexliv gået fuldstændig istå ......

I skal vænne jer til en ny hverdag hvor I ikke længere kun er jer selv,
og hvor opmærksomheden pludselig skal deles med en krævende baby.
Jeg ved fra veninder at de med en skrigende unge har været slidt ned til
sokkeholderne og fuld af dårlig samvittighed overfor kæresten som der
ikke har været overskud til.
Har du prøvet bare at sidde i sofaen med hende og nusse uden at lægge op
til sex ?
Når jeg har født har jeg haft en følelse af at have en helt ny krop som
lige skal læres at kende på ny.
Jeg har haft overskud/lyst til sex, men mine 3 unger har været meget
rolige som små, og så har vi haft færdiglavet med til lang tid i
fryseren op til fødsel så energien ikke har skulle bruges på det.
Vær med til så meget som muligt derhjemme så hun får fornyet energi. Gå
en lang tur med baby mens hun sover ud, så kommer hun nok snart til
kræfter igen medmindre der ligger andet bag hendes manglende lyst.

--
Ghita
- Må vi få masser af sol i dag

Fra : Jette Jochumsen

Dato : 15-10-02 18:56

Hej
Selvom jeg slet ikke kender så meget til jer, vil jeg nu alligevel prøve at
se om noget af det jeg skriver kan hjælpe dig. Det eneste jeg kan gøre er jo
at tolke på de få linier du skriver, så brug det du kan og smid resten
ud.....
Din kæreste har ret i det hun siger at det første år er hårdt - har hun hørt
det til fødselsforberedelse? Der er faktisk rigtig mange der går fra
hinanden, netop pga. det manglende sexliv......

Måske ammer (evt. giver flaske) din kone (?), hvilket betyder at hun må
afbryde hendes nattesøvn en 2-3 gange hver eneste nat. Det gør jo at hun
ikke får den søvn hun skal have, hvilket jo som vi fleste kender, giver en
udmattelse (og når det er hver nat - evig udmattelse). Du skriver jo også at
hun er træt altid, som jo nok også er en faktor til den manglende sexlyst.
Der er studier, der siger at hormon ændringerne har indflydelse på kvindens
nedsatte lyst. Nogle kvinder oplever også at de er meget tørre i skeden,
hvilket giver anledning til store smerter iforbindelse med samlejet.
Din kone er så heldig at få lov til at nyde jeres barn hele dagen, mens du
sikkert er på arbejde. Før I fik barn, fik I jeres behov for nærhed opfyldt
hos hinanden. Nu kan man sige, at din kone får opfyldt noget af sit behov
for nærhed gennem samværet med jeres barn (læs ikke, at barnet har overtaget
din plads). Hun har nusset, pusset hele dagen, mens du har siddet på din
arbejdsplads og ventet på at komme hjem.... (jeg ved ikke om du kan følge
mig....)

Det var sådan lidt teori, men som en anden skrev, er der noget der er mere
vigtigt. Jeg opfanger linien "skringende unge" og tænker "så er det da klart
hun er træt". Nå men, det er altså dødhårdt at gå hjemme (noget som nogle
mænd ikke forstår) og skifte ble osvosv. Du derimod har dine daglige
impulser fra dit arbejde, der gør at du ikke får samme trummerum (skal vi
trillle en tur ned til bageren eller op til slagteren?). Vær god til at
hjælpe (også når du komme træt hjem fra arbejde), tag 'skrig' ungen :) og
gi' mor fri. Vis hende, at du godt kan klare de huslige opgaver og hun bare
kan slappe af. Det er vigtigt, at hun føler at du gider hjælpe til. Har hun
den kæmpe ansvarsfølelse hele tiden, kan hun jo ikke tænke på andet end
det......

En anden ting, som du jo også skriver, fremmedligheden. Din kones krop er
blevet totalt forandret, den er ikke og bliver ikke som før. I skal begge
til at lære denne krop at kende, måske er brysterne længere nede mod
fortovet, maven er pludret - og hvad skete der lige med det der forneden? Er
jeg nu bare en sportshal (og din en rød pølse)? Måske var I gode til at
udforske hinanden, da I lige blev kærester, måske skal det findes frem
igen.....
Som også andre skrev, pres aldrig, aldrig til sex

Prøv lidt forskelligt og se om det hjælper (tro ikke at det bliver
overnight). Gør det ikke, så lad hende ikke gemme sig bage "det første år er
det hårdt", selvfølglig er det det, MEN man skal jo starte et sted. Husk
også at I langt fra er de eneste der har eller vil få nøjagtig de samme
problemer, så der er hjælp at hente....

Det var vist lige det jeg ville sige, du er selvfølgelig velkomme til at
skrive tilbage om uddybelser eller hvis det bare er formeget det jeg
skriver....

Held og lykke
Jette

Fra : Henning

Dato : 16-10-02 07:24

Jette Jochumsen wrote:

Hej Jette og velkommen til DSS

Vil du lige tænke over din citat teknik?
Klip det væk, du ikke svarer direkte på og svar
under det du citerer, det gør det meget nemmere
at følge med i debatterne.

MVH
Henning

Fra : TC

Dato : 17-10-02 01:27

Fedt Du er sgu sej, det er lige det jeg har brug for at høre.....

Det gør min dag lidt lysere !!!

TAK

Fra : Henning

Dato : 17-10-02 02:27

TC wrote:
> Fedt Du er sgu sej, det er lige det jeg har brug for at høre.....
>
> Det gør min dag lidt lysere !!!
>
> TAK

Hej TC