Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er der nogen der kan anbefale undervands v~
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 14-10-02 06:27

Hej Alle,

Er der nogen her der har erfaring med lys til undervands video ?

Jeg har kigget lidt omkring og umiddelbart er HID lamper fristende pga
det lave strømforbrug.

Hvor mange watt skal man bruge ?
En eller to lamper ?
Hvilken slags arme ? (kan man flikke noget sammen selv?)
Hvilken batteritype er at foretrække ?
Jeg har maks omkring 10K kr til det hele...

På forhånd tak !

NB: Jeg har p.t. et jvc dvp-3 med tilhørende hus fra jvc. Dvs. der er
ingen mulighed for at forbinde kamera med lamperne, men senere vil jeg
nok gerne kunne skifte kamera&hus med noget mere prof. og stadig bruge
lamperne.

Fra : Peter Kjær

Dato : 14-10-02 11:24

> Jeg har kigget lidt omkring og umiddelbart er HID lamper fristende pga
> det lave strømforbrug.
>
> Hvor mange watt skal man bruge ?
> En eller to lamper ?

Jeg bruger selv en 18 watt HID lampe til alm. digital
undervandsfotografering, men det skal lige bemærkes at den kan være lidt for
kraftig til tider. På den anden side "har jeg hørt" at video kræver lidt
mere lys, så umiddelbart vil jeg tro at 2x10 watt vil være godt, men tvivler
lidt på at du kan holde det unden 10K, specielt hvis du også skal købe arme.

--
Mvh,

Peter Kjær
www.air365.dk - Dykkerklubben for alle certifikater.
www.dacor.dk - Min hjemmeside om dykning og UV-fotografering

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 16-10-02 06:36

Ja, det frygter jeg også lidt, men man har jo lov at håbe - tak for svaret
!-)