Fumle - fortsat
Fra : Anders

Dato : 25-02-01 22:32

Tak for de mange indlæg om dyrlæger... et svært emne kan jeg fornemme.
Nok om det, jeg skal også lige høre om noget andet. Fumle "græder"
meget om natte for tiden, ikke at jeg tror han er ked, og han ser slet
ikke ked ud eller nåed. Står bare og siger meget dybe lyde.. er det
også et tegn på at han er blevet kønsmoden ?

/Anders og Fumle

Fra : Camilla Scharff

Dato : 25-02-01 22:52

Hej Anders

Både tisseriet (afmærkningen af især ting, der lugter af dig) og hans miaven
(foregår ofte foran hoveddøren eller ved et vindue og lign....) er tydelige
tegn på, at han er ved at blive kønsmoden - og at det altså er på høje tid
at få ham til dyrlægen (men det ved du jo godt .
Begge dele vil med aller-største sandsynlighed forsvinde, når han er blevet
syet om til pige... Jeg skriver "med aller-største sandsynlighed" fordi
nogle få katte fortsætter med strinteriet efter kastration - hvilket også er
hvorfor jeg anbefaler at man kastrerer inden katten bliver kønsmoden...

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Anders <dmu99v@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ncui9ts7eqjddppleojrkql0p9gl8kpdse@4ax.com...

Fra : Anders

Dato : 25-02-01 23:19

On Sun, 25 Feb 2001 22:52:07 +0100, "Camilla Scharff"
<camischa@jubiimail.dk> wrote:

>Hej Anders

Hej Camilla- min egen trofaste svar-pige :)

> [...]
>tegn på, at han er ved at blive kønsmoden - og at det altså er på høje tid
>at få ham til dyrlægen (men det ved du jo godt .

I know :)

> [...]
>hvorfor jeg anbefaler at man kastrerer inden katten bliver kønsmoden...

Han strinter heldigvis ikke.. har kun tisset de par gange i hele søer,
altså som var han på bakken.. så her lugter slet ikke mere - det er
vasket :)

>Mvh. Camilla

Anders og FUmle

Fra : Camilla Scharff

Dato : 25-02-01 23:44

Anders <dmu99v@hotmail.com> skrev...

> Han strinter heldigvis ikke.. har kun tisset de par gange i hele søer,
> altså som var han på bakken.. så her lugter slet ikke mere - det er
> vasket :)

Hehe - men derfor kan det nu godt være afmærkning alligevel - nogle hankatte
kan nemlig ikke finde ud af at strinte "rigtigt" i starten, så de sætter sig
og "tisser" på normal vis... Det gjorde vores første hankat også - temmelig
store søer, men uden for bakken (faktisk lige nede ved siden af "min"
sofa...*god dreng - tissede ikke i sengen*) - og lugten var ikke til at tage
fejl af... Det holdt heldigvis op da han blev kastreret, hvilket han blev
_inden_ han fandt ud af, hvordan han effektivt kunne sprede de "dejlige
dufte" over hele huset...
Håber også vores nuværende hankat venter et stykke tid før han begynder at
markere - og at han så heller ikke kan finde ud af at gøre det på rigtig
hankatte-manér!

Mange hilsner
"den trofaste svarer"
Camilla