spørgsmål vedr. Abit BL7
Fra : Michael Petersen

Dato : 13-10-02 20:18

Hejsa
nogen der kender noget til det bræt?

http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/pt_main_back.jsp?pPRODUCT_TYPE
=MotherBoard&pMODEL_NAME=BL7
står:

AGP 4X 1.5V device only

hvad er nu det fornoget ?!?

any roads.. jeg overvejer at investerer i det bræt,
men kan det kører med et Matrox G400 32MB Dual?
umidelbart er det ligegyldigt, for kortet om det mokkes i en AGP 2* eller 4*
(på mit nuværende bræt er der kun AGP 2*)
men hvad med spændingen ?!?
--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 13-10-02 21:17

Michael Petersen wrote:

> http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/pt_main_back.jsp?pPRODUCT_TYPE
> =MotherBoard&pMODEL_NAME=BL7
>
> AGP 4X 1.5V device only
> hvad er nu det fornoget ?!?

Simpelt, man kan kun bruge grafikkort i det som kan køre AGP 4x.

> any roads.. jeg overvejer at investerer i det bræt,
> men kan det kører med et Matrox G400 32MB Dual?

Ja.

Fra : Michael Petersen

Dato : 14-10-02 15:26

Jens C. Hansen [Odense] skrev i meddelelsen
<3da9d482$0$3354$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Simpelt, man kan kun bruge grafikkort i det som kan køre AGP 4x.

det havde jeg også luret

>Ja.

fint nok, jeg har ikke kunnet finde noget om spændingen (1,5V)
hverken i manualen, eller på Matrox´s web..

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-02 21:27

Hej

Jeg har dette bundkort sammen med en P4 NW 1.6 GHz. Det har indtil videre
kørt glimrende og meget stabilt.

Den har aldrig lavet en eneste BSOD (blå skærm) Selv ikke når jeg har
haft P4'eren overclocket til 2.1 GHz

Man kan ikke sætte gamle TNT 1 skærmkort i.
Det fandt jeg desværre ud af, da jeg havde sendt min GF4 til rep, og ville
bruge et gammelt TNT1 som backup.
TNT2 (Ultra) og opefter kører godt nok. Men det er vel også AGPx2 ?

Ultra DMA controlleren kører også perfekt, dejlig hurtig.
Der er dog ikke indbygget RAID i min (det stod der dog på ABIT's og
butikkens hjemmeside, men ak nej)

mvh elvisdk

"Michael Petersen" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3da9c721$0$32609$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Michael Petersen

Dato : 14-10-02 22:00

elvis <-> skrev i meddelelsen
<3dab289e$0$32610$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Jeg har dette bundkort sammen med en P4 NW 1.6 GHz. Det har indtil >videre
>kørt glimrende og meget stabilt.
>
>Den har aldrig lavet en eneste BSOD (blå skærm) Selv ikke når jeg har
>haft P4'eren overclocket til 2.1 GHz

lyder godt

> [...]
>bruge et gammelt TNT1 som backup.
>TNT2 (Ultra) og opefter kører godt nok. Men det er vel også AGPx2 ?

sikkert, jeg valgte G400, bedre billede, fremfor hastighed..

>Ultra DMA controlleren kører også perfekt, dejlig hurtig.
>Der er dog ikke indbygget RAID i min (det stod der dog på ABIT's og
>butikkens hjemmeside, men ak nej)

SVJ kan se findes kortet i 2 varianter..

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-02 22:12

"Michael Petersen" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3dab30d7$0$3678$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>

> lyder godt

> sikkert, jeg valgte G400, bedre billede, fremfor hastighed..

> SVJ kan se findes kortet i 2 varianter..

De har nok ændret det.

Jeg kan se at det er dig fra dk.fritid.bil.
En gruppe jeg elsker at nærlæse

mvh elvis

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-10-02 15:08

elvis <-> skrev i meddelelsen
<3dab3324$0$32623$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>De har nok ændret det.

måske..

>Jeg kan se at det er dig fra dk.fritid.bil.
>En gruppe jeg elsker at nærlæse

ja, der får jeg nogle timer til ag gå