Et dual-bundkort?
Fra : Thomas Voller

Dato : 13-10-02 19:05

Hej NG.

Jeg står overfor at opgradere min computer med nyt bundkort, processore og
RAM. Da jeg bruger min computer til ret tunge billeder i Photoshop og
forskelligt 3D grafik vil jeg gerne have to processore.

Det jeg har brug for hjælp med, er lidt overblik over løsningsforslag der er
anbefalelsesværdige. Jeg har kigget på følgende:
- 1 x Asus A7M266-D/LAN
- 2 x AMD Athlon XP MP 2200+
- 1 x Kingston 512 MB DDR RAM 2100 (PC266)

Dertil skal jeg jo nok have nogle seriøse CPU-kølere. Hvad kan anbefales til
den størrelse CPU'er?

Er der nogen, der kan se nogle problemer med den konfiguration? Forslag til
forbedringer? Kommentarer? Vrede udbrud? Et-eller-andet?

Mvh. Thomas.

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 14-10-02 13:29

"Thomas Voller" <voller@voller.dk> wrote in message

> - 1 x Kingston 512 MB DDR RAM 2100 (PC266)

> Er der nogen, der kan se nogle problemer med den konfiguration? Forslag
til
> forbedringer? Kommentarer? Vrede udbrud? Et-eller-andet?

Hva' med øhmmm... 2xKingston 512mb?

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : o&u

Dato : 14-10-02 19:52

On Sun, 13 Oct 2002 20:05:26 +0200, "Thomas Voller" <voller@voller.dk>
wrote:

> [...]
>- 1 x Asus A7M266-D/LAN
>- 2 x AMD Athlon XP MP 2200+
>- 1 x Kingston 512 MB DDR RAM 2100 (PC266)

Det må da blive en støvsuger !? milde mammon.

CPU'erne alene skal have 150 W.

400 W strømforsyning (mindst) fra f.eks. Antec.

>Dertil skal jeg jo nok have nogle seriøse CPU-kølere. Hvad kan anbefales til
>den størrelse CPU'er?

Jeg har set, at Studiedata har 120 mm blæsere og en fanadapter 80-120.
Så en påsat et kølelegeme for en 80 mm blæser .....
Men er afstanden imellem soklerne stor nok ? til så store diametre ?

Jeg bruger selv de billige fop32 fra BSMultimedia til 90 kr. Deres
fjedre kan påsættes 80 mm blæser. Man kan f.eks. bruge en 80 mm pabst
der yder 34 cfm eller endnu mere. Men dem kan du ikke sætte en 120 mm
fanadapter på.

Hvad med et vandkølesystem. Det koster imidlertid ca. 2 tudser.

Kan det betale sig at købe pc2100 ram. Pc2700 med lidt hurtigere
settings giver mere.

mvh

John