opera
Fra : Henrik Woer

Dato : 13-10-02 17:54

Hvad skal jeg gøre for at nedenståendeadresse kan se pæn ud i opera ? Siden
validerer men ser ikke godt ud i opera.
http://www.woer.dk/hw/hw1.asp

Fra : RJ

Dato : 13-10-02 18:05

"Henrik Woer" <henrik@woer.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal jeg gøre for at nedenståendeadresse kan se pæn ud i opera ?
Siden
> validerer men ser ikke godt ud i opera.
> http://www.woer.dk/hw/hw1.asp

Tænker du på den "bjælke i toppen"

MVH
RJ
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
www.etrix.dk www.rojo.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-10-02 18:21

Sun, 13 Oct 2002 18:53:49 +0200, skrev "Henrik Woer"
<henrik@woer.dk>:

>Hvad skal jeg gøre for at nedenståendeadresse kan se pæn ud i opera ? Siden
>validerer men ser ikke godt ud i opera.

Hvis det er luften omkring den øverste bjælke, så kræver Opera,
at der udover margin: 0 også bliver sat padding: 0

Men ellers er der da ingen forskel.

Ellers fortæl, hvad du er utilfreds med.

Fra : scn

Dato : 13-10-02 19:35

"Henrik Woer" <henrik@woer.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal jeg gøre for at nedenståendeadresse kan se pæn ud i opera ?
> Siden validerer men ser ikke godt ud i opera.
> http://www.woer.dk/hw/hw1.asp

så vidt jeg kan se har du for mange % i toppen.
yderste tabel: 20%+55%+(udefineret)

inde i cellen på 55% er der en ny tabel
med en width=90%

siden kan rettes op hvis du definere den sidste celle i den
yderste tabel (udefineret) til width="20%"

Du burde lave lidt større afstand fra billederne til teksten.

Søren
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Rune Glerup

Dato : 13-10-02 20:30

Henrik Woer skrev:

> Hvad skal jeg gøre for at nedenståendeadresse kan se pæn ud i opera ? Siden
> validerer men ser ikke godt ud i opera.

Det er selve markup’en der er problemet.

Du kan sikkert lappe på det så det ser godt ud i Opera men hvis du vil
have et endnu lækrere site bør du lave layoutet med stylesheet og
fokusere mere på struktur i markup’en og droppe dine dårligt udtænkte
nestede tabeller.

Fx er følgende ikke ligefrem meningsfyldt markup:

<h5>&nbsp;</h5>

Hvis du, mens du mærker dine sider op, fokuserer mere på struktur end på
udseendet i IE vil det være meget let for dig hurtigt at lave en comp om
til et stylesheet som ser godt ud i mange browsere ... også Opera.

I øvrigt er der en del fejl i det du har lavet:
* man kan ikke ændre på tekststørrelsen og teksten er helt usandsynlig
lille og nogle steder er den oven i købet lys grå på hvis baggrund så
man ingen chancer har for at læse hvad der står
* funktionerne Søg og Sitemap er gemt godt væk i bunden
* teksten klæber helt tæt op ad de små ikon-lignende billeder

Mit råd: mærk dit indhold op først og lav derefter et stylesheet evt. ud
fra en Photoshop comp.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Fra : Martin

Dato : 13-10-02 21:00

Rune Glerup <usenet@kaboom.dk> wrote in

> ud fra en Photoshop comp.

Hvad er det Rune ?

--
Med venlig hilsen Martin
Nybegynder i html og css - men synes at det er sjovt

Fra : Rune Glerup

Dato : 13-10-02 21:04

Martin skrev:

> Rune Glerup <usenet@kaboom.dk> wrote in

> Hvad er det Rune ?

Man laver et billede i Photoshop der nogenlunde ligner det layout man
gerne vil lave og så går man ud fra det når man laver sine stylesheets.
Det er ikke ret nemt bare at sidde og lave lækkert layout direkte i css
der i sin natur er meget teknisk og ikke særligt kreativt.

Fra : Rune Glerup

Dato : 13-10-02 21:05

Martin skrev:

> Rune Glerup <usenet@kaboom.dk> wrote in

> Hvad er det Rune ?

comp = komposition

Fra : Magne Heen

Dato : 13-10-02 21:06

Henrik Woer wrote:

> Hvad skal jeg gøre for at nedenståendeadresse kan se pæn ud i opera ? Siden
> validerer men ser ikke godt ud i opera.
> http://www.woer.dk/hw/hw1.asp

Den så da ypperlig ut i Opera-5.

Sammenlignet med Mozilla og det var praktisk talt likt. Amaya klaget på
at det var:
*** Errors/warnings in http://www.woer.dk/hw/css1.css line 16: invalid
CSS value " 484636"
og de små bildene overlappet teksten men til og med i den forhattede
Netscape® Communicator 4.79 var den meget pen.

Magne Heen.

Fra : jopa

Dato : 13-10-02 22:41

"Henrik Woer" skrev bla..
> Hvad skal jeg gøre for at nedenståendeadresse kan se pæn ud i opera ?

Da det jo ikke er den første side du har lavet kunne du i hvert til fald
næste gang begynde at kode lidt mere fornuftigt.
Altså brug CSS i stedet for alt det tabel halløj.
Nedenstående er et godt eks på noget der kunne bruges i stedet for det du
har lavet, og egentlig er samme tema/design.

http://bluerobot.com/web/layouts/layout1.html

--

jopa
www.jp-web.dk