Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[digicam] Bedste billedkvalitet for pengen~
Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-10-02 17:34

Jeg er egentlig stemt for at betale lidt mere ned oprindeligt forudset
for at få et digitalkamera der tager gode billeder. Jeg prioriterer
skarphed, farvegengivelse og mindst 3, helst 4 mpix frem for
betjeningsmæssige features.

Et naturligt valg(?) vil derfor være et Canon Powershop G2, men det
koster 2.000 kr. mere end et Oplympus C-4000ZOOM. Jeg er dog ikke
imponeret over de billedeksempler fra Olympus'en der kan ses på
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/c4000_samples.html

Hvad gør jeg? Jeg vil have GODE billeder, men vil egentlig helst nøjes
med et kamera til omkring 4000, eller kun ganske lidt over.

Hvis jeg også kan få panorama, TV-output, RAW-format og mindst 3x
zoom, vil det være fint.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 13-10-02 18:35

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message
> [...]
> med et kamera til omkring 4000, eller kun ganske lidt over.
>
> Hvis jeg også kan få panorama, TV-output, RAW-format og mindst 3x

Så køb et G1 i stedet for. Det er ikke blevet _så_ meget dårligere bare
fordi der er kommet et G2 (og et G3).

Henrik

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-10-02 18:48

On Sun, 13 Oct 2002 19:35:28 +0200, "Henrik B. Larsen"
<henrik@gsx!"#SPAM!"#.dk> wrote:

>"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message

>Så køb et G1 i stedet for. Det er ikke blevet _så_ meget dårligere bare
>fordi der er kommet et G2 (og et G3).

Hmmm, en forfriskende ide. Jeg skal bare lige studere de væsentligste
forskelle på et G1 og et G2 og hvad sådan en fætter kan købes for i
dagens Danmark. G1'eren optræder ikke på www.edbpriser.dk.

Måske kunne man også købe brugt. Hvor finder man brugte
digitalkameraer på nettet?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-10-02 20:20

G2 er faldet i pris allerede, men forvent ikke at det kan købes meget
længere. Kun brugt.
Mvh, Hans

Fra : KASO

Dato : 14-10-02 07:52

"Kurt Hansen" skrev d. 13-10-02 17:34 dette indlæg :
> [...]
> med et kamera til omkring 4000, eller kun ganske lidt over.
>
> Hvis jeg også kan få panorama, TV-output, RAW-format og mindst 3x

En "mellemløsning" kunne være Canon S40, der stort set er en G2 i en
mindre indpakning. Du får et lidt mindre batteri - der dog har væsentlig
længere driftstid end Olympus C40 - og mister en "hotshoe" - men
billedkvaliteten og funktionerne er stort set identisk.

Bemærk at afløseren til såvel S40 som G2 er introduceret (S45 hhv. G3) -
men endnu ikke til salg i Danmark!

http://www.kandu.dk/

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 14-10-02 09:33

>:
> http://www.kandu.dk/
>Hej Kurt Hansen
Prøv at holde øje med priserne på Pentax f.eks. optio 330 det er et kanon
godt kamera til prisen på ca. 5000.-kr
hilsen Flemming Aagaard

Fra : Stig Thomsen

Dato : 14-10-02 17:49

Hejsa .

Et Pentax Optio 440 RS (med 4 mpixel) kan fået til 5400,- Har selv købt et ,
FEDT kamera .
Er på størrelse med et Digital IXUS v3 men med 4 mpixel og 1,8 " skærm !
Et Pentax Optio 330 RS fået til ca 4600,- (med 3,3 mpixel )

Se evt på : http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/pentax430rs_pg3.html
M.v.h.

Stig Thomsen