Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vise digicam-billeder på TV?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-10-02 17:10

Jeg er bekendt med, at flere digitale kameraer kan plugges direkte til
TV'et, så man kan se billederne der. Der skal vel et kabel til -
følger det med kameraet? Og kan man regne med at et kamera købt i
Danmark også korresponderer med det europæiske system (flere angives
af benytte PAL, som vel er det amerikanske)?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 13-10-02 17:21

"Kurt Hansen" skrev:
> Jeg er bekendt med, at flere digitale kameraer kan
> plugges direkte til TV'et, så man kan se billederne der.
> Der skal vel et kabel til - følger det med kameraet?

Ja, og kameraet skal være født med en videoudgang.

> Og kan man regne med at et kamera købt i Danmark
> også korresponderer med det europæiske system (flere
> angives af benytte PAL, som vel er det amerikanske)?

PAL er det system som benyttes herhjemme, eller mere præcist den version som
i fagsprog hedder PAL B/G. Men står der PAL i specifikationen til kameraet,
så skal det nok virke på dit TV.

Mvh, Lars

http://www.kropla.com/tv.htm - TV-standarder verden over.

Fra : Digit

Dato : 13-10-02 18:09

»Kurt Hansen« lavede et kragehop, og skrev:

> [...]
| Danmark også korresponderer med det europæiske system (flere angives
| af benytte PAL, som vel er det amerikanske)?

Amerikanerne benytter sig at NTSC standarden. PAL bruges bl.a. i europa.

--
/Digit
Har du set Lukas Moodysson's nyeste film »LILJA 4-EVER«?

»Verily, I have often laughed at the weaklings who
thought themselves good because they had no claws.«
F.W.N Thus spoke Zarathustra/Also sprach Zarathustra

Fra : Arne

Dato : 13-10-02 20:55

> Amerikanerne benytter sig at NTSC standarden. PAL bruges bl.a. i europa.

NTSC står ifølge en af mine amerikanske venner for følgende

Never The Same Color

Kunne ikke dy mig

Eivind

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 13-10-02 23:34

Arne skriver:

> NTSC står ifølge en af mine amerikanske venner for følgende
> Never The Same Color
> Kunne ikke dy mig
> Eivind

Den vittighed er meget gammel. Fra den tid da VHS var det
ringeste ringe af alle video-systemer.
Begge fænomener er heldigvis blevet forbedret
i tidens løb.
JC

Fra : Per Kristensen

Dato : 14-10-02 09:19

> Den vittighed er meget gammel. Fra den tid da VHS var det
> ringeste ringe af alle video-systemer.
> Begge fænomener er heldigvis blevet forbedret
> i tidens løb.
> JC

VHS er da stadig det ringeste video system.

Fra : Jens Petersen

Dato : 14-10-02 19:28

On Sun, 13 Oct 2002 18:10:06 +0200, Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote:

> [...]
>Danmark også korresponderer med det europæiske system (flere angives
>af benytte PAL, som vel er det amerikanske)?

Til Canon A40 medfølger et kabel med to phonostik til henholdsvis lyd
og video, og det kan køre både PAL og NTSC.

--
Jens

An optimist -- Someone who hasn't been given all the facts yet.