Gammel kat
Fra : Rikke Gertsen

Dato : 13-10-02 16:25

Hej

Er der nogen der ved hvordan man kan hjælpe en gammel kat (16½) til at få
det lidt bedre.
Hun humper og er meget stiv i bagbenene.
Dyrlægen siger der ikke findes gigtmedicin til katte som der gør til hunde.

Hilsen
Rikke

Fra : Denise

Dato : 13-10-02 16:59

Hej Rikke
Jo, der er flere slags ( i hvert tilfælde 2) gigtmidler til katte, men så
vidt jeg husker er problemet, at deres maver ikke tåler det så godt i
længden, så der er ret store bivirkninger.
Vores 13 årige Molly er også lidt stiv i ledene, hun gik også og humpede på
det ene forben i sin tid. Nu ved jeg ikke hvordan jeres kat er at give
kapsler, men der er noget der hedder Synoquin Cat, som kan fås hos dyrlæger.
De bestiller det hos Kruuse varenr 275167. Man giver 2 kapsler om dagen i 6
uger, og derefter en om dagen. Hvis man holder dem under varmt vand først,
bliver de helt glatte og glider let ned i halsen på katten. Produktet er
ikke billigt og hvad det helt består af kan jeg ikke huske, noget med
hajolier som smører ledene. Det kan være du kan læse om det på internettet.
Nå, men Molly har fået det siden sidste sommer, og det går fint med hende,
hun kan stadig sagtens hoppe op i sofaen. Man kan da godt se hun går lidt
som en ældre kat, men hun humper ikke mere. Ellers kan du få mere at vide
hos Marianne Rasmussen på Husum dyreklinik. Det bliver vist brugt meget til
hunde.(men så står der altså ikke Cat på
Hilsen Denise

Fra : Lene

Dato : 13-10-02 17:55

Hejsa Rikke!

Jeg ved af erfaring at Scanalka hjælper på gigt, også til katte og hunde.
Wolle har også lavet noget særdeles effektivt til hunde og katte. Prøv
www.wolle.com
Jeg har selv en gammel missepige, Vol au Vent (vullevang-et lidt tricky
navn), og jeg har bestemt at hun ikke skal have det skidt, selvom hun er
gammel.
Ellers er der et andet brandgodt middel fra Homeoteket til katte med gigt,
der hedder Homeoartril. Firmaet der laver dyremidlerne hedder Dolisos, og
det er altså homeoteket der sælger dem i DK. Homeoteket har tlf. 33240897 og
33241736
God bedring til missen fra Lene, Vol au Vent og alle havnemisserne

Fra : Niels Peter

Dato : 13-10-02 17:47

> [...]
> Hun humper og er meget stiv i bagbenene.
> Dyrlægen siger der ikke findes gigtmedicin til katte som der gør til hunde.

Ifølge vores dyrlæge virker en langtidvirkende indsprøjtning med cortison under huden ganske glimrende på gigt hos katte, også på smerterne.
Nogle af ejerne kalder det lige frem for "ungdomssprøjten" ...

Niels Peter

Fra : Rollike

Dato : 14-10-02 06:56

> [...]
> det lidt bedre.
> Hun humper og er meget stiv i bagbenene.
> Dyrlægen siger der ikke findes gigtmedicin til katte som der gør til

Jeg har lige læst om et nyt produkt til mennesker....

En aloe vera drik....

Drikkegel bestående af ren Aloe Vera Gel (90%), tilsat honning
for smagsoplevelsens skyld. Produktet er velsmagende og ikke
oxideret ( klar gel/ikke brun)

er der mon nogen der ved om det også er godt for katte? for det skulle jo
være et vidundermiddel for mennesker...

blot en tanke!

Mange hilsner
Mette

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-10-02 12:33

In article <3daa59b3$0$18573$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Rollike
<valofjernmig@valo.dk> wrote:

> [...]
> oxideret ( klar gel/ikke brun)
>
> er der mon nogen der ved om det også er godt for katte? for det skulle jo

Hej Mette

Nyt og nyt

Men ja, det er også godt til katte. Donna fik helbredt sin
tyktarmskatar (meget langvarig - og hun havde det skidt - for et
par år siden ved hjælp af en behandling med aloe vera juice. Det tog
laaang tid - men det hjalp. Ifølge dyrlæge Raiku Sarvå, der stod for
behandlingen, er Aloe Vera et godt kosttilskud også til raske katte,
det indeholder en masse mineraler, vitaminer og sporstoffer m.m. Og når
misserne har vænnet sig lidt til smagen, kan de såmænd helt godt lide
det

Fra : PiaR

Dato : 14-10-02 07:59

Artroflex eller Cortaflex er nok sagen. Det indeholder indeholder Glucosamin
og Chondroitin som efter sigende skulle hjælpe til at genopbygge ledbrusken,
give mere ledvæske og bedre ledfunktionen.

Det bruges meget til heste og vist også til hunde.
Jeg ved det har en fantastisk virkning på heste.

http://www.netdyredoktor.dk/Medicin/Medicinleksikon/medicin_artrofleks.html