Virus
Fra : Jacob Knudsen

Dato : 25-02-01 22:09

Jeg har fået en mail fra....... tilsyneladende ingen. Det kunne være noget
spændende eller en virus. Det er faktisk ikke så tit jeg får mails
fra.......ingen.

er der nogen der har hørt om en vedhæftet fil der hedder: KBIMAGKB.exe, hvis
ikke smider jeg den ud da det jo er svært at sende den tilbage

- jacob

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-02-01 22:37

"Jacob Knudsen" <isl39003@image.dk> writes:

> er der nogen der har hørt om en vedhæftet fil der hedder: KBIMAGKB.exe, hvis
> ikke smider jeg den ud da det jo er svært at sende den tilbage

Det er med stor sikkerhed Hybris:
http://www.sarc.com/avcenter/venc/data/w95.hybris.gen.html

Spørgsmålet hører hjemme i news:dk.edb.sikkerhed.virus

Followup sat

Fra : Heidi Bille

Dato : 25-02-01 22:38

On Sun, 25 Feb 2001 22:08:41 +0100, "Jacob Knudsen"

> [...]
>
>er der nogen der har hørt om en vedhæftet fil der hedder: KBIMAGKB.exe, hvis
>ikke smider jeg den ud da det jo er svært at sende den tilbage

Min Norton gav en Alert ... Det er en worm - Symantic kender den. Slet
filen (jeg ku' heller ik' se, hvem den var fra).

Se mere her:
http://service1.symantec.com/sarc/sarc.nsf/html/W95.Hybris.gen.html

--
Life is a process - not a principle
A mystery to be lived - not at problem to be solved

Fra : Neo.dk

Dato : 26-02-01 08:56

> er der nogen der har hørt om en vedhæftet fil der hedder: KBIMAGKB.exe,
hvis
> ikke smider jeg den ud da det jo er svært at sende den tilbage
>
> - jacob

Hej Jacob !

Det er med garanti HYBRIS - en worm virus, jeg har selv modtaget den - og
min virusscanner "spassede" fuldstændigt ud over den

Du kan læse om den her:
http://www.viruslist.com/eng/viruslist.asp?id=4112&key=00001000130000100044

Det er faktisk ret interessant læsning.

Mvh Carsten

Fra : Jacob Knudsen

Dato : 26-02-01 18:21

Tak skal du have.
jeg har læst om HYBRIS på adressen du gav så nu kan den bare komme an.....
ok har slettet den, måske man skulle erhverve en virusscanner

- jacob

Fra : Mickey

Dato : 26-02-01 19:27

"Jacob Knudsen" <isl39003@image.dk> skrev i en meddelelse
> Tak skal du have.
> jeg har læst om HYBRIS på adressen du gav så nu kan den bare komme
an.....
> ok har slettet den, måske man skulle erhverve en virusscanner

må jeg anbefale http://antivirus.cai.com - genial virsuscanner, oven i
købet gratis og med automatisk opdatering via inet ;)

--
Mickey

Fra : Martin

Dato : 26-02-01 16:07

<isl39003@image.dk> wrote:

>Jeg har fået en mail fra....... tilsyneladende ingen. Det kunne være noget
>spændende eller en virus. Det er faktisk ikke så tit jeg får mails
>fra.......ingen.

Mailen får man når man poster i nyhedsgrupper hvor den opsnapper ens
emailadresse, men nå man modtager den så SLET den med det samme....

Filnavnet skifter hele tiden, men hedder dog stadig .EXE til
efternavn...!

Spørg heller i sikker.virus eller noget i den retning

--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<