Efterlysning af hjemmeside og filter info.
Fra : Larsnc

Dato : 13-10-02 16:00

Findes der ikke en dansk hjemmeside om akvaristik, med forummer der er gode.
Jeg tænker lidt i retning af NHF, som er en uovertruffen dansk side om
Herpetologi (krybdyr og padder). Jeg har været væk fra denne NG i ca et år,
men jeg har da kigget ind en gang i mellem, og jeg syntes at aktiviteten er
faldet meget. Jeg skal til at starte mit akvarie op igen, og vil have et
ordentlig filter denne gang, men jeg mangler lidt respons om Eheims interval
filtre. Er der slet ikke nogen der har prøvet disse filtre 2227,2229,2327
eller 2329. Jeg tænker mest på om de er ligeså støjsvage som almindelige
spandfiltre.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-10-02 16:31

Larsnc wrote:
[...]

En søgning på Google fandt nogle forhandlere der havde lidt om emnet
og derudover var der nogle gamle sider fra 1999 javet af Jan Bøgh - de
ligger på

http://jan.boegh.net/akvarium/

M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Larsnc

Dato : 13-10-02 17:31

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En søgning på Google fandt nogle forhandlere der havde lidt om emnet
> og derudover var der nogle gamle sider fra 1999 javet af Jan Bøgh - de

Jeg tænkte mere på om der ikke var nogen som ejede et af filtrene, om som
kunne fortælle om sine erfaringer med det.
Forhandlerne er sjældent helt objektive, da de jo lever af at sælge skidtet.
Lige et spørgsmål mere. Hvis man køber et filter i tyskland og betaler tysk
moms, kan dansk told og skat så kræve sin andel.

Fra : Carsten Gall

Dato : 14-10-02 00:25

Larsnc <larsnc@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aoc90k$1op3$1@news.cybercity.dk...

> "Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse

> Lige et spørgsmål mere. Hvis man køber et filter i tyskland og betaler
tysk
> moms, kan dansk told og skat så kræve sin andel.

Kort og kontant! Nej, det kan de ikke.

Carsten