Baldurs Gate 2 - Ranger
Fra : Christian Trier

Dato : 13-10-02 14:43

Hej

Jeg er lige gået i gang med at spille Baldurs Gate 2, hvor jeg er ranger.
Jeg har hørt, at man som fighter kan få en borg, og som cleric kan man få et
hus i en eller anden by.. Men hvad får man som ranger og hvordan får man
det??

Med venlig hilsen

Karen Trier Clausen

Fra : Devast8or

Dato : 13-10-02 16:14

Så vidt jeg ved kan alle klasser få et stronghold.

Rangeren får en hytte i udkanten af en by i den østlige del af kortet (kan
ikke læige huske navnet på byen, mener det er Umar Hills).

Kriger-typerne (Fighter, Paladin, Barbarian) får De'Arnise borgen.

Cleric aner jeg ikke hvad får.

Druid kan blive leder af en Druid Grove.

Troldmænd (mage, Sorcerer) får The Planar Sphere.

Thief får en eller anden Thieves Guild (vistnok Mae'Vars)

Hvilke klasser har jeg glemt?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Devast8or

Dato : 14-10-02 13:19

Glemte lige en Monk her i listen, hab er også kriger-type og får derved også
De'Arnice Castle.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Simon Nejmann

Dato : 15-10-02 12:10

On Sun, 13 Oct 2002 17:13:54 +0200, "Devast8or" <No@no.blowme> wrote:

>Så vidt jeg ved kan alle klasser få et stronghold.

Yep, men kun main gutten får et bestemt af hans/hendes klasse (en
sorcerer kan ikke få De'Arnise borgen ved at hive en kriger med i
gruppen).

>Rangeren får en hytte i udkanten af en by i den østlige del af kortet (kan
>ikke læige huske navnet på byen, mener det er Umar Hills).

Yep igen.

>Kriger-typerne (Fighter, Paladin, Barbarian) får De'Arnise borgen.

En paladin er ikke en fighter... ???
I hvert fald siger hende med borgen "bla bla... If you were a fighter
type... yada yada"
Paladins får et rum hos "Order of the Radiant Heart" (pally gutterne i
temple district) + det bedste våben i spillet (Carsomyt +5 two handed
sword)

>Cleric aner jeg ikke hvad får.

De kan blive medlem af en af kirkerne i temple district (god, neutral
og one kan joine hhv. Lathander, Helm og Talos).

>Druid kan blive leder af en Druid Grove.
>Troldmænd (mage, Sorcerer) får The Planar Sphere.
>Thief får en eller anden Thieves Guild (vistnok Mae'Vars)

Yep x 3 :)

>Hvilke klasser har jeg glemt?

Bards - de får teatret under Five Flagons kroen.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Devast8or

Dato : 15-10-02 15:07

Simon Nejmann <snejmann@worldonline.dk> wrote in message

> Yep, men kun main gutten får et bestemt af hans/hendes klasse (en
> sorcerer kan ikke få De'Arnise borgen ved at hive en kriger med i
> gruppen).

Det er klart, dit stronghold bliver bestemt af hvilken klasse din
protagonist er.

> [...]
> Paladins får et rum hos "Order of the Radiant Heart" (pally gutterne i
> temple district) + det bedste våben i spillet (Carsomyt +5 two handed

Ok, det vidste jeg ikke, men det lyder meget logisk. Men er Carsomyr ikke
det sværd Firkraag dropper? Jeg har da Carsomyr, og min protagonist er
Archer (Ranger kit).

> De kan blive medlem af en af kirkerne i temple district (god, neutral
> og one kan joine hhv. Lathander, Helm og Talos).

Det er også rigtigt, det havde jeg lige glemt.

> Yep x 3 :)

> Bards - de får teatret under Five Flagons kroen.

Damn, jeg vidste der var nogle jeg havde glemt :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Simon Nejmann

Dato : 16-10-02 03:00

On Tue, 15 Oct 2002 16:06:41 +0200, "Devast8or" <No@no.blowme> wrote:

> [...]

>Ok, det vidste jeg ikke, men det lyder meget logisk. Men er Carsomyr ikke
>det sværd Firkraag dropper? Jeg har da Carsomyr, og min protagonist er

Yup, ganske rigtigt. Men i løbet at pally stronghold quest'en kommer
man forbi Firekraag, og den sidste opgave man får er at dræbe ham
(hvis man ikke allerede har gjort det).

BTW så er Carsomyr jo kun brugbart af paladins...

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Devast8or

Dato : 16-10-02 13:14

> Yup, ganske rigtigt. Men i løbet at pally stronghold quest'en kommer
> man forbi Firekraag, og den sidste opgave man får er at dræbe ham
> (hvis man ikke allerede har gjort det).

I c.

> BTW så er Carsomyr jo kun brugbart af paladins...

Og bards/thieves hvis du har TOB.

> --
> Med venlige hilsner
> Simon Nejmann