Hjælp...
Fra : SH

Dato : 13-10-02 15:00

Min computer skriver under opstart følgende: "Primary IDE Channel no 80
Conductor Cable Installed", og så sker der ikke mere... Hvad er der galt og
hvad betyder det??

Bundkortet er forresten et Soltek SL-75DRV4

Fra : Michael Holm

Dato : 13-10-02 16:26

Beskeden betyder at du på en ATA100 controller bruger et 40 pin kabel, og
ikke et 80 pin. Derfor kører det ATA66 og ikke ATA100.

Det er ikke derfor din maskine ikke booter, måske er begge devices master,
eller de er begge slave, eller der er ikke noget OS.

--Michael

Fra : SH

Dato : 13-10-02 17:26

Jeg takker for dit svar.. MEN kan det være for et IDE-stikket på bundkortet
er gået løst eller noget andet i den retning.. Jeg har nemlig ikke skiftet
kablet og det har kørt i 4 måneder uden problemer...

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 15-10-02 15:25

> [...]
> er gået løst eller noget andet i den retning.. Jeg har nemlig ikke skiftet
> kablet og det har kørt i 4 måneder uden problemer...

Det kan det helt sikkert! Har haft lignende problem i mit system...!

Desuden er et 40-leder kabel Max UDMA33 og ikke hverken 66 eller 100 - der
skl 80 ledere til...!

Men prøv at trykke kablet ordentligt i...!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)