Netværk mellem 2 XP pro. pc´er
Fra : HeRa

Dato : 13-10-02 14:32

forbindelsen er TDC Adsl Proacces med modem og router.

På min ene pc´er (værksted) kan jeg sagtens se og hente filer fra den
anden pc´er (kontor) uden problemer. men fra kontor pc kan jeg ikke
hente filer fra værksteds pc´en. jeg kan godt se den i netværksteder /
vis arbejdsgruppecomputer, men hver gang jeg klikker vil den have et
brugernavn og adgangskode
Jeg mener ikke at, jeg på noget tidspunkt har lagt adgangskode ind.
Hvad kan der mon være galt ?
Har også prøvet at lave et nyt mindre netværk, men det var det samme.
Det jeg ikke forstår er, at den kan se min værksteds pc´er, uden at
jeg kan komme ind.

kan det være kabler ? jeg køre med 2 stk. straight fra router til
pc´er.

Håber der er nogen der har et par ide´er jeg kan prøve.

Hilsen
henrik Rasmussen

Fra : Michael U. Hove

Dato : 13-10-02 14:43

Kabler lyder OK...går udfra du har en switch/hub indbygget i routeren ell.
lign.

Har du oprettet en bruger på begge maskiner og herefter givet denne
rettigheder til de delte filer og mapper?!

Og så logget ind som denne bruger på den maskine der skal tilgå den anden?

Check også:

http://www.homenethelp.com/web/howto/net-xp.asp

http://www.homenethelp.com/web/howto/net-update.asp

http://www.wown.com/j_helmig/winxppro.htm

Håber det kan give nogen tips...

--
"Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
- Linus Torvalds