Rødding - Rødding Herred - Viborg Amt
Fra : K. Thidemann

Dato : 13-10-02 12:32

Hjælp til opslag i Rødding's kirkebog - Rødding herred Viborg amt.

Niels Pedersen eller Niels Pedersen Dyhr født omkring 1777 antagelig i
Rødding.

Her er hvad jeg har:

Thisted, Morsø Sønder, Vejerslev, Vejerslef Bye, , , F38, FT-1801
Maren Johansdotter, 75, Enke(mand), Degneenke, Huuskone uden jord,
Niels Pedersen Dyhr, 24, Ugift, opholdende, Snedker,
Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, , , Toftegaden, H25a F1,
FT-1834
Niels Dyhr, 57, Gift, , Snedkermester,
Karen Magrethe Christensdatter, 65, Gift, , hans kone,
Karen Cathrine Dyhr, 21, Ugift, , deres døtre,
Jens Koustrup, 22, Ugift, , Snedkerlærlinge,
Peder Christensen, 18, Ugift, , Snedkerlærlinge,
Nykøbing Mors 1762-1814, Morsø Sønder, HMB C-135-4, kort 3/5, side 111

Copulerede:
1803 No 8
2 julii meldte sig til ægteskab Snedker Niels Dyhr og Karen Margrethe
Christensdatter, begge af Nykiøbing.
At intet imod lovene kan hindre dette ægteskabs fuldbyrdelse, derfor
understaaer som forlovere. C. Heede?, P. Koudahl? Copulerede d. 29
julii.
Nykøbing Mors 1833-1842, Morsø Sønder, HMB C-135-6, kort 4/5, side 145

Døde: 1835 No 1
Janu. 5, begravet Janu. 13
Niels Dyhr Snedkermester
57 Jf. 171 b
Ketty Thidemann

Fra : Jette Pedersen

Dato : 13-10-02 16:04

Jeg har set på døbte 1775-1778 og kan ikke finde en Niels, hvis far hedder
Peder - eller Dyhr. Har desuden set på konfirmerede i den relevante periode
med samme negative resultat.

mvh
Jette Pedersen

Fra : K. Thidemann

Dato : 13-10-02 16:19

On Sun, 13 Oct 2002 17:04:10 +0200, "Jette Pedersen" <jette@nebrot.dk>
wrote:

>Jeg har set på døbte 1775-1778 og kan ikke finde en Niels, hvis far hedder
>Peder - eller Dyhr. Har desuden set på konfirmerede i den relevante periode
>med samme negative resultat.

Tak for hjælpen Jette

Der er 2 sogne i Viborg med navnet Rødding, har du set i det rigtige ?
Jeg har set på nettet at han angives født i Rødding.
Da han er 'uægte' er faderens navn sikkert ikke Peder

Som 11 årrig er han plejebarn på Mors. (nedenfor)

Thisted, Morsø Sønder, Vejerslev, Vejerslev Bye, , , 33, FT-1787
Rasmus Mørch, 61, Gift, mand, Begge i 3die ægteskab, Sogne Degn
Maren Johansdatter, 57, Gift, hans kone, ,
Niels Pedersen, 11, , et uægte plejebarn fra Salling, ,
Karen Nielsdatter, 16, Ugift, tjenestepige, ,
Måske hans bedstefar.
Peder Nielsen Dyhr
(d:)23 Nov 1790 (p:)1790
Nymolle, Spottrup, Rodding, Viborg
272 275 / 1771-1829 / 041861 Book #1 (S:)Hedvig Thestrup
Ketty Thidemann