Lidt af hvert
Fra : Gert Simonsen

Dato : 13-10-02 12:55

Hej

Det skal lige siges at jeg er fuldstændig nybegynder inden for dette område.
Men jeg har købt et 180 l. akvarium. Fyldt det med vand, sten og planter. Nu
står det så og venter på nogle fisk.
Jeg kunne godt tænke mig nogle scalarer (håber det er stavet rigtigt) hvilke
fisk kan bedst enes med sådanne nogle krabater?
Så er der også noget med lyset, hvor mange timer skal det være tændt om
dagen?
Er der andre ting jeg har glemt, så hold jer endelig ikke tilbage

Hilsen
En ny akvarist

Fra : Linux

Dato : 13-10-02 21:21

hej Gert.

Og hjertelig velkommen

Jeg har selv scalare og de går med en stime blødende hjerte
i et pularium (Vand+land) og der går deda sådan set meget godt.
Dem har... JEG valgt at give lys i 16 timer. og det er måske også lige i
overkanten (det skal jeg nok få tæv for senere)
der er 5 lystofrør og 4 halogen spot
1 roange lampe og 1rød lampe
Som så på vislig vis er forbundet med en hel del timere.
De giver så en dagsrytme og lys på bestemte pladser.
Hvor jeg nu syntes at det ser pænt ud sådan i gennem dagen og aftenen

Af foder får de røde myggelarver og tør foder

Det her er måske ikke lige det man sådan starter ud med
som nybegynder men et eller andet sted skal vi jo starte
ps.Der er en ting du må love os bland IKKE scalare og neonfisk sammen da
dine scalare vil æde dem som scnaks
mvh Linux

---

Fra : Golden Spec

Dato : 13-10-02 21:42

Scalare og Neonfisk kan snilt gå sammen bare stimen af neonfisk er stor nok
og scalarene kommer i vandet som " små " så er der ingen problemer.

Omkring lys så er 12 timer fint og med en timer så kan du styre tiden så den
bliver fast " samme tid hver dag ".
Har selv lys på fra klokken 10 til 23 = 13 timer.
Husk evt. nogle pansermaller og nogle sugemaller til at rode rundt i bunden
efter ræster af foder og til at spise alger.

--
Charlotte & Carsten