Problem mellem ME og 98, 2.udgave
Fra : Tommy Geisler

Dato : 13-10-02 12:25

For en ven har jeg problemer med at få en Windows ME og en Windows 98, 2.
udgave til at fungere sammen ved direkte netværks kabel tilslutning med et
krydset kabel.

Det fungerer fint mellem Windows 98, 2. udgaven og en bærbar med samme styre
styresystem på.

Men på Windows ME computeren kan den godt se netkortet og sige at dette er
installeret og virker korrekt.

Men når jeg prøver at ville se om den er tilsluttet netværk siger den at der
er ikke forbindelse til netværket.

For mig ser det ud som om at der er en fejl på ME installationen.

Min ven har ikke fået en original ME med ved købet af maskinen Programmet
var præinstalleret, men fik kun en Product Recovery CD rom med.

Denne ved jeg ikke hvordan man skal bruge for der sker intet når man lægger
den i cd drevet og man kan ikke se nogen filer på den i fx. filhåndtering..

Da jeg ikke selv anvender Windows ME har jeg behov for et råd til løsning af
problemet.

Tommy Geisler

Fra : Michael U. Hove

Dato : 13-10-02 13:22

Prøv at checke flg:

> Computerne er i samme arbejdsgruppe
> Der er delt en disk/mappe/printer på Win 98 PC'en du connecter til
> Du er logget på begge computere via Microsoft Netværks
clienten...vigtigt!
> Der er aktiveret Fil og Printerdeling på begge maskiner
> NetBIOS er bundet til en protokol på begge maskiner (check Netværk i
Kontrolpanel)
> Prøv et andet kryds kabel

Check også disse:

http://www.wown.info/j_helmig/trouble.htm

http://www.wown.info/j_helmig/winme.htm

http://network.fament.com/helmig/j_helmig/browse.htm

--
"Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
- Linus Torvalds