Forbindelse til CD
Fra : PF

Dato : 13-10-02 11:25

Jeg har et netværk med en desktop (WIN XP Pro UK) og en laptop (WN98 SE
Dansk). Jeg har adgang til alle sharede foldere på begge PC'er og til
sharede drev på laptop. Fra laptop kan jeg se sharede drev på desktop, men
kan ikke få adgang til dem. Jeg får beskeden:

"Der er ikke adgang til \\MIN-PC\burn. Adgang nægtet"

Er der nogen, som har en ide om hvad der er galt.

Venlig hilsen
Poul Frost

mailto:poul.frost@post4.tele.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-10-02 11:34

In article <3da949fd$0$18559$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, PF wrote:
> [...]
>
> "Der er ikke adgang til \\MIN-PC\burn. Adgang nægtet"
>
> Er der nogen, som har en ide om hvad der er galt.

Ja. Du skal enten logge på med brugernavn/password, eller
enable gæste account på XP

Fra : PF

Dato : 13-10-02 12:31

Guest account er enabled og brugeren er oprettet på XP med samme brugernavn
og password på både WIN98 og XP.

Fra : Cubus

Dato : 13-10-02 11:34

> [...]
>
> "Der er ikke adgang til \\MIN-PC\burn. Adgang nægtet"
>
> Er der nogen, som har en ide om hvad der er galt.

Er brugeren af Win98 med logon og password oprettet på WinXP?

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : PF

Dato : 13-10-02 16:42

Problemt er løst. i Local security var "Restrict CD-ROM access to loaclly
logged-on user only" sat til enabled.