ikon på adresselinien
Fra : Hønemor

Dato : 12-10-02 23:25

Hvorfor kan nogle ikke se ikonet i adresselinien ?
KH Hønemor

Fra : Hønemor

Dato : 13-10-02 00:18

Ja, dette er noget møg )))))))))))
Det er mig der laver hjemmesiden og jeg kan se ikonet og jeg ved at der er
flere der også kan ))))))))))
Men min søde veninde som jeg har websiden sammen med kan ikke se det.
Hm.....Har forsøgt meget for at hun kunne se den, så som at slette
foretrukne og tilføje dem igen, men uden resultat......Hun kan ikke få dette
ikon frem.
Hvorledes ser det ud hos jer ...Kan i se det og har i nogle foreslag til
hvordan hun kan se det.?
Hun kører med en ren hardisk, da hun lige har formateret.
KH Hønemor
www.pspvenner.dk

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 13-10-02 07:51

"Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flere der også kan ))))))))))
> Hvorledes ser det ud hos jer ...Kan i se det og har i nogle foreslag til

Ses ikke hos mig
mvh Kirsten

Fra : Rita Olesen

Dato : 13-10-02 08:32

> Hvorfor kan nogle ikke se ikonet i adresselinien ?

Det er helt normalt.
Til de der ikke kan se ikonet på adresselinjen:
Man skal gentagne gange trække standardikonet
ned mod hjemmesiden, så kommer faviconet frem.
Jeg kunne straks se faviconet, da det var tilføjet,
men nogle gange, er det nødvendigt at trække i
standardikonet 3 - 4 gange før faviconet kommer
frem.
For at få det frem under Foretrukne skal man bare
slette siden, hvis den allerede ligger der og så tilføje
siden igen, efter det har fået tilføjet et favicon.

--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Hønemor

Dato : 13-10-02 10:37

> [...]
> slette siden, hvis den allerede ligger der og så tilføje
> siden igen, efter det har fået tilføjet et favicon.

Tusind tak for rådet Rita, jeg vil straks sætte hende i sving, for det lader
til at virke )
KH Hønemor

Fra : Hønemor

Dato : 13-10-02 10:43

> [...]
> slette siden, hvis den allerede ligger der og så tilføje
> siden igen, efter det har fået tilføjet et favicon.

Det vil faktisk sige, at når man havner på en side, så ved man aldrig om
folk har et sådan icon eller ej, men at man rent faktisk skal trække det
andet icon ned på de sider man besøger, for at se om et sådan icon
findes ))))
Og at man skal gøre folk opmærksomme på det, den dag ens side er færdig.
KH Hønemor

Fra : Rita Olesen

Dato : 13-10-02 11:31

"Hønemor" skrev
> [...]
det
> andet icon ned på de sider man besøger, for at se om et sådan icon

I tilfældet med faviconet på din hjemmeside, så kunne jeg
straks se det, uden at skulle trække i standardikonet for at
få det frem. Da jeg selv tilføjede et favicon til min egen
hjemmeside skulle jeg trække standardiconet ned mod
siden flere gange for at få det frem.

> Og at man skal gøre folk opmærksomme på det, den dag ens side er
færdig.

Ja, det kan da være en god ide, at gøre opmærksom på,
at der er et favicon, det gør da hjemmesiden lidt lettere
at finde mellem ens Foretrukne, når man også kan finde
en side ved at se efter faviconet.

--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Rita Olesen

Dato : 13-10-02 08:39

> Hvorfor kan nogle ikke se ikonet i adresselinien ?

Jeg mener ikke, at man kan se faviconet i alle browsere,
men i IE i de nyere versioner, kan det ses.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 13-10-02 10:20

"Rita Olesen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg mener ikke, at man kan se faviconet i alle browsere,
> men i IE i de nyere versioner, kan det ses.

Hej Rita
Jeg har aldrig hørt den fremgangsmåde før, men det virker sku ) både på
din side og på Hønemors.
mvh Kirsten