router
Fra : slet QSZ8V

Dato : 12-10-02 20:18

Hejsa. hvilken type RJ45 kablel twistet/straight skal der bruges ,
fra adsl modem til linksys router og derfra til pc eller switch
..årsagen til spørgsmålet er at linksys routeren virker kun hvis der er
en switch imellem adslmodem og router ,men kablet virker fint direkte
fra modem til pc , det skal lige siges at kablet er 25 meter langt .er
det et forkert kabel
mvh kenneth

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-10-02 20:46

"slet QSZ8V" <k.poulsen@QSZ8Vprivat.tele.dk> wrote in message
> [...]
> en switch imellem adslmodem og router ,men kablet virker fint direkte
> fra modem til pc , det skal lige siges at kablet er 25 meter langt .er

Der skal kun bruges normale Straight kabler...

Fra switch til PC, er altid lige igennem kabler... Fra mit Siemens modem,
til Linksys router, bruger jeg også lige igennem kabel.

Alle kabler er detsuden "twistet" det er selve kobberparne, som er snoret om
hinanden. Krydsede kabler, er når forbindelserne i stikket er anderledes.

Fra : slet Q794Q

Dato : 13-10-02 16:56

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev:
> [...]
>
>Der skal kun bruges normale Straight kabler...
>
>Fra switch til PC, er altid lige
>igennem kabler... Fra mit Siemens modem,

okay det var også straight / crossed-over jeg mente ,det er lige det
med at bruge de rigtige ord . alle kabler er nu udskiftet med lige
igennem men nej ,linksys-router og pc kan stadig ikke .men virker
fint siemens-modem til pc ???

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-10-02 17:46

"slet Q794Q" <k.poulsen@Q794Qprivat.tele.dk> wrote in message

> [...]
> med at bruge de rigtige ord . alle kabler er nu udskiftet med lige
> igennem men nej ,linksys-router og pc kan stadig ikke .men virker

Lyder altså somon du bruger krydset kabel fra modemmet.. Prøv at se i begge
ender af kablet.. Hvis det er samme farvekode i begge ender, er det et alm.
lige igennen kabel.. Hvis ikke, er det et krydset

Fra : k.poulsen@privat.tel~

Dato : 13-10-02 19:11

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev:
> [...]

en simpel test med et 9v batteri i den ene ende af kablet og en pære
i den anden og så var det bare at gå gang med hver eneste pin i
kablet først kablet fra modem til router det er ok så det lange på
25m fra router til pc .det viste sig at det var et lige igennem kabel

men at pin 7 ikke havde forbindelse i den ene ende .så på med et nyt
stik og nu spiller det bare
mvh en glad mand

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-10-02 19:32

<k.poulsen@privat.tele.dk> wrote in message

> [...]
> kablet først kablet fra modem til router det er ok så det lange på
> 25m fra router til pc .det viste sig at det var et lige igennem kabel

Men hvordan var kablet monteret i farvekoder?

> men at pin 7 ikke havde forbindelse i den ene ende .så på med et nyt
> stik og nu spiller det bare

Pin 7 bruges ikke.. Så det kan ikke være der´ fejlen var..

Det er sikkert fordi du har haft det ene par monteret på pin 3 og 6.. Men
monteret det ene par på pin 1&2 det andet par på Pin 3&4 par3 på pin 5&6 par
4 på pin 7&8

Så er det klart man for problemer.... WAN indgangen på Linksys´en har nok
ikke syntes at forbindelses kunne bruges.. Hvis et signal er blevet
transmiteret på 2 forskellige par.

Fra : k.poulsen@privat.tel~

Dato : 17-10-02 15:34

> [...]
>ene par monteret på pin 3 og 6.. Men
>monteret det ene par på pin 1&2 det
>andet par på Pin 3&4 par3 på pin 5&6 par

det kan godt være at det var pin 2 eller 7 alt efter hvilken side man

ser det fra det har jeg ikke helt tjek på