MS Windows
briani 27239
Harddisk problemer
Fra : Laursen Brothers

Dato : 12-10-02 19:33

Jeg har netop installeret en ny (slave) HD på min computer med XP pro.

XP siger at der er installeret ny hardware og jeg finder den også i
"enhedshåndteringen" (og NERO Burn). Men jeg kan ikke finde den i "Denne
Computer" og i "Stifinder".

Hvad skal jeg gøre for at den kommer frem og jeg kan begynde at bruge min
nye HD ???

Mvh,
Asger

Fra : Gevaldi

Dato : 12-10-02 19:40

Laursen Brothers skrev:
> [...]
> "Denne Computer" og i "Stifinder".
>
> Hvad skal jeg gøre for at den kommer frem og jeg kan begynde at bruge

Har du været i Bios og sætte den op der og
har du husket at formaterer den?

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Laursen Brothers

Dato : 12-10-02 20:18

"Gevaldi" <georg_valdi369@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har du været i Bios og sætte den op der

Jeps. Den ER sat op i BIOS og den dukker også pænt op på listen over fundne
diske inden WinXP starter op.

I WinXP står den jo også fint og flot inde i enhedshåndteringen, men man kan
ikke formattere den, når den ikke er synlig andre steder....
Har prøvet at fjerne den i enhedshåndteringen og søge efter ny hardware igen
der. Så dukker den også op igen, men kan stadig ikke ses i stifinder og
denne computer....

Hjæææælp

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-10-02 20:43

"Laursen Brothers" <jakob@webhusetNOSPAMZ.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
igen
> der. Så dukker den også op igen, men kan stadig ikke ses i stifinder og

Jamen den dukker da vist ikke op, før den er formatteret.
Kontrolpanel - ydelse og vedligeholdelse - administration -
computeradministration -diskhåndtering.
Så skulle du gerne kunne se den ovre i højre side. Der kan du så arbejde med
den, herunder også formattere ved at højreklikke.

Kurt

Fra : ab

Dato : 12-10-02 20:46

"Laursen Brothers" <jakob@webhusetNOSPAMZ.dk> skrev i en meddelelse

> Hjæææælp

Du skal ind i indstillinger / kontrolpanel / administration /
computeradministration / diskhåndtering - her skal du partitionere din disk
osv. - brug evt. hjælp (du kan for øvrigt foretage de samme ting fra en
dos-prompt).

ab

Fra : Laursen Brothers

Dato : 12-10-02 22:42

Ser ud til at være løsningen!!!

Tusinde mange tak!!!
Er igang med at formattere den nye disk nu )