Linieskift i txt fil
Fra : Snake

Dato : 12-10-02 18:31

Hej

Jeg skal generere en txt fil ud fra min mySQL database. Txt filen indeholder
en række poster og tilhørende data eks.:

Navn1,by,telefon,email
Navn2,by.telefon,email
osv.

Men mit problem er, at det hele kommer i en lang køre som eks.:

Navn1,by,telefon,emailNavn2,by.telefon,email osv.
(hver post separeret med en sort firkant)

Hvordan får jeg lavet linieskift for hver post?

På forhånd tak
Snake

Fra : Martin Seebach

Dato : 12-10-02 18:41

"Snake" <snake@boblibob.du> wrote in message
> Hvordan får jeg lavet linieskift for hver post?

Du kobler en "\n" eller "\r\n" for enden at hver linje. "\n" er at fortrække
i de fleste situationer, men kan give problemer i nogle få windows
porgrammer, bla. Notepad. Hvis "\n" ikke virker i det du skal bruge det til,
så brug "\r\n".

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 19-10-02 18:42

"Martin Seebach" <martin-nospam@g-bach.dk> wrote in message

> [...]
> i de fleste situationer, men kan give problemer i nogle få windows
> porgrammer, bla. Notepad. Hvis "\n" ikke virker i det du skal bruge det

du kan også ved udskrift af filen bruge nl2br($streng);

- Tonny, www.jegergud.dk