Skærme
Fijala 3554
LG Flatron 795FT Plus
Fra : Andrew

Dato : 12-10-02 17:15

Hej

Jeg overvejer seriøst at købe denne skærm fra LG Flatron 795FT Plus, 17
tommer

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514967894

Er der nogle der har noget at sige om den???

Mvh Anders

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-10-02 19:44

"Andrew" <andvalenFJERN@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514967894
>
> Er der nogle der har noget at sige om den???

Som jeg skrev i dk.edb.hardware:

Køb en Samsung SyncMaster 755DFX i stedet.
Meget bedre skærm for de samme penge.

Jeg har i sin tid lavet en minitest af skærmene her i gruppen.

Du kan læse tråden her:
http://makeashorterlink.com/?S2A135712

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : TS

Dato : 12-10-02 21:28

Det er en suveræn 17'' skærm med et rigtig flot og skarpt billede.

> Køb en Samsung SyncMaster 755DFX i stedet.
> Meget bedre skærm for de samme penge.

Du tager fejl. Din test omhandler jo LG 775 og ikke LG 795 - der er stor
forskel.

Et af dine kritikpunkter er bl.a. opløsningen på LG'en. 795 har højere
opløsning end Samsungen. 1600 x 1200 @68Hz mod ...75Hz.

mvh TS

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 13-10-02 08:05

Andrew wrote:

> Jeg overvejer seriøst at købe denne skærm fra LG Flatron 795FT Plus, 17
> tommer
>
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514967894
>
> Er der nogle der har noget at sige om den???

Sådan en har jeg, den kan ikke anbefales.
Den har næsten fra starten haft "skygger" som er lidt mørkere eller
lysere områder på skærmen.
Det ses især hvis man scroller en webside op og ned.
Jeg køber en Samsung næste gang..