MySQL er installeret. Hva' nu?
Fra : Jan

Dato : 25-02-01 20:34

Hej NG.

Jeg håber på lidt hjælp her...
-
Jeg har inst. MySQL på Win98, sammen med Apache og PHP.
Jeg har læst alt på webcafe.dk og netcoders.dk men fatter stadig ikke
hvordan jeg skal oprette en simpel lille database som jeg kan putte
noget i, og hente noget fra.
Jeg ved at man direkte fra PHP kan oprette en database.
-
Er der én der gider smide en down to earth, med kommentarer- kode
op på denne NG så jeg kan komme videre?

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 25-02-01 20:44

On Sun, 25 Feb 2001 20:33:52 +0100, Jan wrote:

> [...]
>-
>Er der én der gider smide en down to earth, med kommentarer- kode

Prøv at kigge lidt på den tutorial introduction der findes på
www.dk.php.net.
Der introduceres både php og mysql.
Yderligere kan http://sunsite.dk/mysql/ anbefales.
De har udmærket dokumentation, der stort set er lige til at gå til.

Du bad om kode. Med forbehold for fejl:

CREATE DATABASE flaf;
CREATE TABLE tam (id int(10) PRIMARY KEY NOT NULL);
INSERT INTO tam (id) VALUES('1');
SELECT * FROM tam;

Det burde virke.

--
Søren O.

http://chewbacca.dk/disclaimer/

Fra : Jan

Dato : 25-02-01 20:51

Hej Søren.
> Du bad om kode. Med forbehold for fejl:
>
> CREATE DATABASE flaf;
> CREATE TABLE tam (id int(10) PRIMARY KEY NOT NULL);
> [...]
Tak, er det kode til indsættelse i PHP, like:

<?php
?>

Fra : Henrik Jensen

Dato : 25-02-01 22:34

> [...]
>
> <?php
> CREATE DATABASE flaf;
> CREATE TABLE tam (id int(10) PRIMARY KEY NOT NULL);

nejnej - sådanne såkaldte queries skal køres med en php funktion:

<?
# Kør db-forespørgslerne:
mysql_connect (host, user, pass);
mysql_query ("create database flaf");
mysql_query ("create table tam (....)");
mysql_query ("insert into tam (id) values ('1')");
$result = mysql_query ("select * from tam");

# Nu ligger data i $result - og kan hentes og udskrives med:

while ($row = mysql_fetch_array ($result))
echo $row["id"] . "<br>";
?>

Ikke lige testet - men det burde virke

/Henrik

Fra : Peter Binderup

Dato : 25-02-01 20:53

http://www.phpwizard.net/
Ovenstående side kunne også have interesse da her er en meget nem
webapplikation at installere (phpmyadmin). Den giver dig et rigtigt godt
overblik over hvordan man arbejder med MySQL.

Og her: http://www.hotscripts.com/PHP/
Kan du finde en masse færdige scripts og vejledninger, som nok skal sende
dig på rette vej med php + mysql

MVH
Peter

Fra : Jan

Dato : 25-02-01 23:10

Tak alle sammen, jeg vil nu prøve

Fra : Ghashûl

Dato : 26-02-01 18:57

On Sun, 25 Feb 2001 20:33:52 +0100, "Jan" <the@beast.himself> wrote:

> [...]
>-
>Er der én der gider smide en down to earth, med kommentarer- kode

Må jeg have lov at anbefale dig at hente myPhpAdmin på nettet?
Jeg er selv helt nybegynder udi PHP og MySQL og synes det hele virkede
meget besværligt indtil jeg fandt myPhpAdmin.

Et overmåde dejligt "program" der bare virker og virker godt til
MySQL!

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

Fra : Jan

Dato : 27-02-01 02:04

Hej,

> [...]
> MySQL!
>
> --
> Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
Har allerede hentet og installeret dette, og kan se at min ISP også
har det installeret

Alt i alt - lækkert.