Kan ikke få nogen forums til at virke....
Fra : Flare

Dato : 25-02-01 20:21

Nu har jeg prøvet at instalere 5-6 PHP discusforums forums. Jeg ved at php
virker da jeg har en del php scripts til at ligge. Jeg er hosted ved
freepaq. Men hver gang jeg starter et script så kommer den fejlmelding.

--------
Fatal error: Failed opening required
'/home/httpd/html/bord/include/global.php'
(include_path='.:/usr/local/lib/php') in
/www/dct-team.dk/html/bord/config.inc.php on line 145
--------

Altså som om jeg har sat config filen forkert op.
Her er et udsnit af config filen: (undskyld længden)

SETUP - User is required to alter these values to make sure they are correct

$cfgSiteHomeURL = 'http://www.dct-team.dk/'; // the link that leads to
'home'
$cfgDocumentRoot = '/home/httpd/html/bord '; // root directory of YapBB
on the server
$cfgBaseDirectory = 'www.dct-team.dk/bord/'; // root URL of YapBB on
the server (--> http://yoursite/YapBB/)
$cfgIncludeDirectory = '/home/httpd/html/bord/include/'; // is a
subdirectory of $cfgDocumentRoot ! (--> /home/www/YapBB/include/)
$cfgImageDirectory = 'http://www.dct-team.dk/bord/images/'; // is a
subdirectory of $cfgBaseDirectory ! (--> http://yoursite/YapBB/images/)
$cfgAvatarDirectory = 'http://www.dct-team.dk/bord/avatars/'; // is a
subdirectory of $cfgImageDirectory ! (--> http://yoursite/YapBB/avatars/)

$cfgSiteTitle = "Websiden"; // title of the site hosting the forum
$cfgForumTitle = "Websidens forum"; // title of the forum
$cfgEmail = 'email@yoursite'; // email of the forum-admin
$cfgSiteHostName = ''; // Site where this forum resides (ONLY a
hostname or IP) - leave empty if you don't run into any trouble
$cfgSiteHostPort = ''; // Port of website on the site - leave empty
for default port (80)

// MySQL CONFIGURATION

$cfgServerHost = 'mysql.freepaq.dk'; // hostname
$cfgServerPort = '3306'; // port - leave blank for default port
$cfgServerUser = 'wwwxxxxx'; // user
$cfgServerPassword = 'xxxxx'; // password
$cfgDatabaseDatabase = 'xxxxx_db'; // database name containing YapBB
table

Jeg har mistanke om at det kunne være det her der er forkert:
$cfgDocumentRoot = '/home/httpd/html/bord ';

Nogen der kender DocumentRoot hos freepaq?

Eller er det slet ikke her problemet skal findes?
Mysql ER sat rigtigt op og tablerner er oprettet.

HÅBER MEGET NOGEN KAN HJÆLPE
Anders k Jacobsen

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-02-01 20:58

"Flare" <anderskj@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har mistanke om at det kunne være det her der er forkert:
> $cfgDocumentRoot = '/home/httpd/html/bord ';

Det lyder MEGET sandsynligt. :)

> Nogen der kender DocumentRoot hos freepaq?

Kværn en phpinfo() igennem, der står bla. DocumentRoot.

Altså, lav en side med følgende indhold:

<?phpinfo();?>

Så får du masser af dejlige informationer, bla. DocumentRoot. :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Tobias H. Michaelsen

Dato : 26-02-01 10:11

"Flare" <anderskj@jyde.dk> wrote in message
> [...]
> 'home'
> $cfgDocumentRoot = '/home/httpd/html/bord '; // root directory of

Et godt bud ville være at her skulle stå '/www/dct-team.dk/html/bord' -- ud
fra den ovenstående fejl meddelelse.

-Tobias-

Fra : Michael Nielsen

Dato : 26-02-01 19:37

> [...]

> 'home'

> $cfgDocumentRoot = '/home/httpd/html/bord '; // root directory of YapBB

Her kan der være problemer, prøv med

$cfgDocumentRoot = '/www/dct-team.dk/html/bord/';

> [...]

> $cfgIncludeDirectory = '/home/httpd/html/bord/include/'; // is a

> subdirectory of $cfgDocumentRoot ! (--> /home/www/YapBB/include/)

Her kan der også være lidt knas, prøv med

$cfgIncludeDirectory = '../bord/include/' eller

$cfgIncludeDirectory = '/www/dct-team.dk/html/bord/include/'

> $cfgImageDirectory = 'http://www.dct-team.dk/bord/images/'; // is a

> [...]

<KLIP>

<KLIP>

> Jeg har mistanke om at det kunne være det her der er forkert:

> $cfgDocumentRoot = '/home/httpd/html/bord ';

> Nogen der kender DocumentRoot hos freepaq?

DocumentRoot hos freepaq er /home/httpd/html, men den kan du ikke bruge til
noget !

> Eller er det slet ikke her problemet skal findes?

> Mysql ER sat rigtigt op og tablerner er oprettet.

> HÅBER MEGET NOGEN KAN HJÆLPE

> Anders k Jacobsen

Michael Nielsen

"Intellectuals solve problems; geniuses prevent them."

Albert Einstein (1879-1955), German-born theoretical physicist.

http://www.tip10.dk - En tipsklub på Nettet