fantasi eller hvad ?
Fra : Maria

Dato : 25-02-01 20:15

Hej allesammen.
Jeg er den heldige ejer af fire dejlige katte, men sidste nat kom vores 10
mdr. Tapper ikke hjem som han altid plejer
Han kom først ved middagstid meget forskræmt. Da jeg kikkede nærmere på ham,
så jeg at han havde ca.10 cm
lang og ca 5 cm bred totalt trimmet for hår.Inde midt i er
der ligesom en injektionstik, ellers bar lyst hud. Vi bor på landet, og det
er ligesom man ser når dyrlæger trimmer til
operation.Jeg har undersøgt ham, men der er kun det galt,
hvad kan der være sket?? min tanke er at nogle mennesker skulle måske
afprøve speed på ham, men mig bekendt er der ingen unge mennesker her
omkring. Han er stadig meget skræmt, men nu må jeg se tiden an til i morgen.
Mærkeligt ikke.
Hilsen Doris og Tapper.

Fra : marianne hellemose

Dato : 25-02-01 20:45

åh hvor forfærdeligt, du må endelige holde
ham inde et stykke tid så du er sikker på
at han ikke har fået et eller andet. Uden
at ville starte inde-ude diskussion, er sådan
noget en af de væsentlige grunde til at mine
katte IKKE kommer ud, jeg har simpelthen
ikke nerver til det.
Håber at I begge slipper med forskrækkelsen

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Helle.K

Dato : 25-02-01 20:53

Hej

Det er dog det mækeligste jeg endnu har hørt/læst... man skulle næsten tro
at han har været taget af "marsmænd"... nej undskyld... jeg vil ikke spøge
med det... men det er lidt af desparation over ikke at kunne forstå hvad der
kan være sket....
Havde han ikke haft et injektionsstik kunne man måske forklare det med at
han havde været for tæt på en skarp landbrugsmaskine, brudt ud under et hegn
og skrabet sig eller lign...

Jeg håber du finder ud af hvad der er sket... eller at Tapper i det mindste
ikke får nogle men af episoden... hverken fysiske eller psykiske..

Undrende hilsner Helle.K

Fra : Gidde

Dato : 25-02-01 22:36

Hejsa
Det lyder da rigtig skræmmende. Jeg ville få katten tjekket hos dyrlægen, for
det lyder da som om nogen har gjort noget, som næppe er ok ifølge lovgivningen.
Om der er unge mennesker, eller ej, i området har ingen betydning i forhold til
sagen (der er nok lige så mange idioter i andre aldersgrupper, både hvad angår
narkotika og dyremishandling). Det lyder da også usandsynligt, at nogen skulle
finde på at gi en kat speed eller lignende møj for at teste det.
Kan den evt. ha' været indleveret til dyrlæge af fremmede, så stikket og
barberingen skyldes dette? ...Du får ikke svar på om katten har været udsat for
noget stygt medmindre du får den til dyrlægen, og måske er der jo ligefrem tale
om noget politiet bør blandes ind i.
Det er ikke mærkeligt, men derimod skræmmende....men åbenbart også en af de ting
man risikerer at opleve når ens kat løber frit omkring.
- Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-02-01 23:00

Hej Maria

Er han kønsmoden eller kastrat?? måske har han været oppe at slås, en
hjørnetand behøver ikke give meget større hul end en kanyle, men hold øje
med om det hæver, sådant et bid kan udvikle sig til store og smertefulde
bylder.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Sidsel & da Gang O' ~

Dato : 25-02-01 23:47

Hvorfor i alverden skulle nogen sprøjte(?) speed i en kat?
Desuden, så vidt vides ville du slet ikke kunne komme i nærheden af din kat
hvis den havde været i kontakt med amfetamin, uden at gøre mig klog på
narkotika så brænder amfetamin vist nok forbindelserne mellem de forskellige
hjerneceller, så din kat ville nok være kammet over eller været død hvis den
havde indtaget eller havde fået indprøjtet amfetamin.
(Ikke for at være morbid, men det er nok det mest realistiske, at antage at
din kat havde fået speed lyder lidt voldsomt!)

- Sidsel

Fra : Ulla

Dato : 26-02-01 11:59

Sidsel & da Gang O' Ferts feat. Terrible Turbo Terror Tyson
<dogs@worldonline,dk> skrev i en
> [...]
at
> din kat havde fået speed lyder lidt voldsomt!)

Det får mig til at tænke på en historie vi engang hørte hos nogle bekendte.
De havde holdt fest en aften og nogle af dem var taget i byen og andre var
blevet i huset for at feste videre. Da vores bekendte kom hjem sad katten
inde under fjernsynet med øjne så store som rundetårn..... Nogle af de
tilbageblevne gæster havde givet den speed..... Katten blev aldrig sig selv
igen. Angiveligt synes gæsterne at det var sjovt at katten hed Speedy og
ville se hvad det skete hvis den fik det....... Det er vel ikke nødvendigt
at skrive at vores bekendtes vennekreds blev mindre efter den episode.......

--
Med Venlig Hilsen Ulla

"Alt hvad jeg behøver at vide har jeg lært af min kat"
Af: Suzy Becker

Fra : Sidsel & da Gang O' ~

Dato : 26-02-01 13:54

>Angiveligt synes gæsterne at det var sjovt at katten hed Speedy

Den synes jeg slet ikke er sjov...jeg har en ilder der hedder Speedy... :(
(Og hvis nogen rører ham....ohhhh ve dem!!)

- Sidsel

Fra : Maria

Dato : 26-02-01 21:47

Jeg er lige ved at tro på den med rummænd.grin Efter en større undersøgelse
med forstørrelseglas med indbygget lys, opdagede jeg det samme på hans lille
hoved, bare minimalt.Tapper er ikke kastereret men han giver ikke udtryk for
at han er kønsmoden,da vi også har en hundkat.Jeg kan heller ikke tro måden
det ser ud på har været en slåskamp, han er en stor tøsedreng.Jeg skal nok
holde jer ajour med ham.
Kærlig hilsen Doris og lille Tapper
P.S. jeg prøver om jeg kan sæt et billede ind af ham i morgen, hvis jeg kan
finde ud af det. nat nat.

Fra : Praxis

Dato : 26-02-01 12:29

Jeg tror heller ikke din kat har fået nogen form for narkotika, men det er
mere ud fra den betragtning at stupide kyniske mennesker, der evt. kunne
finde på slige sager, ikke ville tage det hensyn at barbere katten.

Håber du finder ud af hvad det var, og at du vil informere gruppen om
hvordan det går

Knus og held og lykke
Praxis©