Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon 2000 v Samsung??
Fra : Dennis

Dato : 12-10-02 09:45

Hejsa

Jeg går og overvejer at købe et digitalkamera. Jeg havde bestemt mig for at
købe et Nikon Coolpix 2000 men så så jeg at Bilka har et Samsung Digimax 340
til salg til nogenlunde samme pris. Samsung har 3.2 mill/pixel hvorimod
Nikon kun har 2.1. Til gengæld har Nikon 3x optisk/digital zoom hvor Samsung
har 3xoptisk men kun 2x digital zoom.

Samsung kan optage lydsekvenser på stillbilederne. Det kan Nikon ikke.

Nogen der har et godt bud på hvilket er det bedste for pengene? Og hvad mht
objektivet. Hvilket et er bedst?

MVH

Dennis

Fra : [8210] Lars

Dato : 12-10-02 10:23

"Dennis" <cfs11807sletdette@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Samsung kan optage lydsekvenser på stillbilederne. Det kan Nikon ikke.
> Nogen der har et godt bud på hvilket er det bedste for pengene? Og hvad
------
Hej Dennis
Jeg ville vægte optisk zoom frem for digital zomm. Objektivet har enorm
betydning.
Læs om dine to kandidater her:

http://www.dpreview.com/

http://www.dcviews.com/

http://www.digitalfocus.net/

http://www.photographyreview.com/reviewscrx.aspx

http://www.dcresource.com/

PS:
Nikon Coolpix 2000 koster ca. 1890 Dkr. i Tyskland.

http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?Kat=35&USID=00055396553874

Mvh

Lars

Fra : Dennis

Dato : 12-10-02 23:13

> PS:
> Nikon Coolpix 2000 koster ca. 1890 Dkr. i Tyskland.
>
> http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?Kat=35&USID=00055396553874

Er det "sikkert" at handle der? Jeg tænker på hvis noget går i stykker og
skal sendes til Tyskland? Køber man et kamera her i DK følger der et
garantibevis med fra Nikon. Gør der også det hvis jeg køber det i Tyskland?

Må man forresten købe et kamera i Tyskland og få det sendt over grænsen uden
at det skal fortoldes og alt muligt?

Dennis

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 13-10-02 08:39

> [...]
> skal sendes til Tyskland? Køber man et kamera her i DK følger der et
> garantibevis med fra Nikon. Gør der også det hvis jeg køber det i

Ja, det følger med - det er jo det internationale garantibevis.

Men man skal da huske på at det er mere besværligt at kommunikere med en
tysk butik - og at man ved reparationer skal sende det til den tyske butik
med det besvær og de meromkostninger der nu er ved det - fremfor den lokale
fotopusher.

> Må man forresten købe et kamera i Tyskland og få det sendt over grænsen
uden
> at det skal fortoldes og alt muligt?

Ja - de eneste afgifter du kommer til at betale er dem du betaler til den
tyske butik - 16% moms - og derudover selvsagt porto. Man skal kun betale
told og moms hvis man køber i tredielande (ex. USA).

(Ovenstående regler er forudsat du er privatperson - og at du altså ikke
køber ind via et momsregistreret dansk SE-nr/CVR-nr.)

Mvh Kim

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-10-02 12:28

Digital zoom er stort set værdiløst på et kamera da det kan gøres lige
så godt bagefter i computeren. Så det bør du ikke tage med i
betragtningen om hvad der er bedst. Antallet af MP er vigtigt men
Optikken skal være god ellers får du ikke bedre resultat end et 2MP
med en bedre optik. Hvis du har tænkt dig at tage små video sekvenser
er lyd meget godt at have men jeg kan ikke lige se hvad man vil bruge
det til med stillbilleder. Hvis du ønsker at sende et billede til
nogen med en mundtlig kommentar kan du jo bare optage kommentaren
senere.

On Sat, 12 Oct 2002 10:44:45 +0200, "Dennis"