Internetserver på dosmaskine ?
Fra : Allan Møller \(33\)

Dato : 25-02-01 20:13

Jeg har en pc som ikke vil køre windows af en eller anden grund. Jeg har
prøvet
mange versioner af windows men ind det vil de ikke. Men maskinen kører fint
under dos.
Meningen med denne maskine var at den skulle køre som en Apache server og
jeg
skulle have min hjemmeside liggende der. (Pyha det var langt)
Nu vil jeg så høre jer her i gruppen om der findes et dos server som jeg kan
have
min hjemmesidde ligende på ? Jeg har forsøgt at finde en dos version af
apache.
Men det er ikke lykkedes selvom jeg finder noget dos+apache på en søgning på
www.apache.org.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh. Allan

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 25-02-01 21:43

"Allan Møller (33)" <vogn33@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en pc som ikke vil køre windows af en eller anden grund. Jeg har
> prøvet
> mange versioner af windows men ind det vil de ikke.

Der findes andre styresystemer

> Meningen med denne maskine var at den skulle køre som en Apache server og
> jeg skulle have min hjemmeside liggende der. (Pyha det var langt)

Det var da en god ide

> [...]
af
> apache. Men det er ikke lykkedes selvom jeg finder noget dos+apache på en

Der findes svjv ikke apache til Dos. Men det er da oplagt at installere
linux på den maskine, så får du ikke problemer med at finde en apache der
passer + plus mange andre fordele. Hvis du beslutter dig for at prøve, kan
du altid spørge i news:dk.edb.system.unix
En Redhat kunne være et godt sted at starte - www.redhat.com

Mvh
Tonni Aagesen
--
www.spyfluen.dk
Om lystfiskeri af lystfiskere.

Fra : Allan Møller \(33\)

Dato : 27-02-01 20:35

> [...]

> passer + plus mange andre fordele. Hvis du beslutter dig for at prøve, kan
> du altid spørge i news:dk.edb.system.unix

Hvad nu hvis jeg _vil_ køre dos ?

Mvh. Allan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-02-01 21:34

On Tue, 27 Feb 2001 20:34:39 +0100, "Allan Møller \(33\)"
<vogn33@12move.dk> wrote:

> Hvad nu hvis jeg _vil_ køre dos ?

Betyder operativsystemet mere for dig, end de programmer, du kan
køre under det?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-02-01 22:29

> Hvad nu hvis jeg _vil_ køre dos ?

Jeg kender desværre ingen Internet-server til Dos, og har aldrig hørt om
nogen. Jeg tror, du bliver nødt til at finde et andet styresystem.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Peter Andersen

Dato : 27-02-01 21:47

In article <RkTm6.2319$Fn5.109635@news010.worldonline.dk>, "Allan Møller
\(33\)" <vogn33@12move.dk> wrote:

> og

> Hvad nu hvis jeg _vil_ køre dos ?
>

> Mvh. Allan

Så skal du nok kigge efter Caldera DOS. Så hut jeg visker så findes der en
http server dertil. Jeg har set en lille PC'er 386sx 2MB ram der virkede som
webserver. Den kørte DRDOS med tcp/ip. Jeg mener DRDOS hedder
Caldera DOS nu. Jeg vil prøver at finde mere information når jeg kommer
på arbejde igen imorgen (tror jeg har en reklame fra firmaet).
Held og lykke med det

/Peter Andersen

Fra : Bent Nielsen

Dato : 27-02-01 22:27

Hi

her er et link til hvad du søger

http://www.opus.co.tt/dave/

Her er der en dos websever.
http://www.rowan.sensation.net.au/

Den er meget længe on at svare den side, men jeg har havft den til at
køre, men på en dos PC.

Håber det er en hjælp
BN

Fra : Bent Nielsen