rækkekonflikt i tabel
Fra : Rasmus Kjær

Dato : 12-10-02 08:36

Min tabel virker nu - med undtagelse af at toppen af celle 9
burde ligge højere end bunden af celle 2.
Hvad gør jeg galt?
Jeg har gået koderne igennem celle for celle, men kan ikke finde
fejlen.
Tabellen ligger på www.flashback83.subnet.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-10-02 12:36

Rasmus Kjær skrev:

> Min tabel virker nu - med undtagelse af at toppen af celle 9
> burde ligge højere end bunden af celle 2.
> Hvad gør jeg galt?

Tilsyneladende ingenting. Jeg har prøvet at fjerne alle width- og
height-definitioner, men visningen er stadig som du beskriver.
Tegner man cellekonstruktionen ned på papir er det også klart at
der ikke er nogen huller der skulle kunne give fejl.

Mozilla og Opera viser begge siden korrekt (i hvert fald i forhold
til celle 2 vs. celle 9) - så jeg vil tro at der er en IE-bug gemt
et sted her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-10-02 12:59

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Mozilla og Opera viser begge siden korrekt (i hvert fald i
> forhold til celle 2 vs. celle 9) - så jeg vil tro at der er en
> IE-bug gemt et sted her.

Man bliver jo nysgerrig...

Jeg har rodet lidt med din tabel - og det tyder på at IE i visse
tilfælde har et problem med at springe den første række i en tabel
over (som man skal når cellen i første række ovenfor har defineret
rowspan > 1).

Jeg indsatte en ekstra række foran din tabel (uden nogen col- eller
rowspan) og vupti - nu begynder celle 9 før celle 2 er slut. Jeg
ville gerne poste eksemplet her - men min editor er gik i selvsving
lige som jeg skulle til at gemme dokumentet. For nemheds skyld har
jeg kun arbejdet med den øverste halvdel af tabellen - til og med
række 5 (celle 10 og 11).

Fra : Rasmus Kjær

Dato : 12-10-02 17:23

Tusind tak, Jens!

Jeg har også selv siddet og leget med det.
Jeg endte med at dele den sidste kolonne op i flere celler.
Tilsyneladende er problemet hvis der er en række, uden der er mindst
én celle i rækken som har samme højde som selve rækken. ...Hmm, ret
mange "rækker" i en sætning, men for klarhedens skyld...
Det virker i hvertfald nu.