SÅ er Top 10 på album-listen klinisk.....
Fra : Michael Schrøder

Dato : 12-10-02 08:08

......renset for dansktop og tysk slager. Nu finder man kun
kvalitetskunstnere som Nik & Jay, Suede, Outlandish, Nelly, Sort Sol, Elvis
Presley, Rolling Stones og Norah Jones.

Michael

Fra : Lars Bernau

Dato : 12-10-02 08:20

In article <3da7ca2a$0$18530$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skjernvej38b@mail.dk says...
> .....renset for dansktop og tysk slager. Nu finder man kun
> kvalitetskunstnere som Nik & Jay, Suede, Outlandish, Nelly, Sort Sol, Elvis
> Presley, Rolling Stones og Norah Jones.

Hmmm... det var vist en meget kort opblomstningsperiode den populære
danske musik for den brede del af befolkingen havde.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Ole Thomsen

Dato : 12-10-02 08:35

"Michael Schrøder" <skjernvej38b@mail.dk> wrote

> .....renset for dansktop og tysk slager. Nu finder man kun
> kvalitetskunstnere som Nik & Jay, Suede, Outlandish, Nelly, Sort Sol, Elvis
> Presley, Rolling Stones og Norah Jones.

Kvalitetskunstnere? Er her tale om ironi uden en smiley?

Ole Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-02 09:36

"Michael Schrøder" <skjernvej38b@mail.dk> skrev i en meddelelse
> .....renset for dansktop og tysk slager. Nu finder man kun
> kvalitetskunstnere som Nik & Jay, Suede, Outlandish, Nelly, Sort Sol,
Elvis
> Presley, Rolling Stones og Norah Jones.

Det er nok derfor Åge har været så tavs på det seneste

Carina

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 12-10-02 13:05

"-Carina" <Svar til gruppen> wrote in message

> "Michael Schrøder" <skjernvej38b@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Elvis
>
> Det er nok derfor Åge har været så tavs på det seneste
>
> Carina

Eller også er det fordi folk endelig har fået ham puttet i deres killfiltre,
og ikke længere hopper med på hans trolling?

--

ZulFo http://www.zulfo.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-02 10:37

Michael Schrøder <skjernvej38b@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3da7ca2a$0$18530$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> .....renset for dansktop og tysk slager. Nu finder man kun
> kvalitetskunstnere som Nik & Jay, Suede, Outlandish, Nelly, Sort Sol,
> [...]
___________

Ja, det ser ikke såååååååå godt ud som det kunne i denne uge. I den øverste
top ser jeg kun Elvis-pladen som kører i den traditionelle tæppedunkfri
stil. Vi skal lidt højt op på listen for at finde mere af slagsen.
Nu ved du jo godt at jeg altid har sagt, at en salgsliste ikke siger
meget om hvad der er populært, med alle de andre måder man efterhånden kan
få musikken på eller lytte til den på.
Derfor synes jeg jo lige at jeg ville være ond og træde lidt i det, da
den traditionelle populærmusik lavede storm på salgslisten i august og
september. Men musikken er der da stadig, vi skal bare lidt længere ned på
listen, desværre.
At jeg selv ikke tager salgslisten for andet end ingenting, har vist
aldrig været en hemmelighed. Sådan vil det stadig være, selv om stormen
vender tilbage op til jul. Dansktoppen siger efter min mening stadig mere om
hvad der er populært.
Men det er træls (irriterende) ikke at kunne træde i det, i denne uge,
øv.

Hilsen Åge

Fra : Peter Kaas

Dato : 12-10-02 11:11

> kvalitetskunstnere som Nik & Jay,

Kvalitet?!?

Måske er jeg ved at blive gammel (i en alder af 22), men jeg fatter ikke
hvordan Nik & Jay kan være populære...

Mvh
Peter

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 12-10-02 14:49

Peter Kaas wrote:
> Måske er jeg ved at blive gammel (i en alder af 22), men jeg fatter
> ikke hvordan Nik & Jay kan være populære...

Ja, det er objektivt set noget skrammel. Første gang jeg hørte nummeret
undrede jeg mig iøvrigt over, at en rapper kunne finde på at kalde sig
nigger Jay. Men det skyldtes måske, at jeg gjorde mit bedste for at
abstrahere fra nummeret.

/Nikolaj

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 12-10-02 13:13

> [...]

> kvalitetskunstnere som Nik & Jay, Suede, Outlandish, Nelly,
> Sort Sol, Elvis Presley, Rolling Stones og Norah Jones.

Uden i øvrigt at gå ind i din musiksmag, hænger det nok sammen med
at der ikke på TV har været massive million-kampagner for dansk og
tysk schlagerslam i flere dage.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-10-02 15:42

"Bjørn Løndahl" wrote:

> [...]
>
> Uden i øvrigt at gå ind i din musiksmag, hænger det nok sammen med
> at der ikke på TV har været massive million-kampagner for dansk og

Jeg synes nu ikke at have set nogle TV reklamer for Nik & Jay,
Outlandish, Rolling Stones eller Norah Jones.
Og kun et par få gange set en Suede, Nelly og Sort Sol reklame.

Elvis reklamen derimod hænger mig langt ud af halsen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-02 17:23

Robert Eriksen <roe@adr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3DA834C2.BE8B0803@adr.dk...

> Jeg synes nu ikke at have set nogle TV reklamer for Nik & Jay,
> Outlandish, Rolling Stones eller Norah Jones.
> Og kun et par få gange set en Suede, Nelly og Sort Sol reklame.
______

Nej nej, men det er heller ikke nødvendigt. Der er nemlig liiiige den
væsentlige forskel at den slags "musik" næsten har monopol på at blive
spillet på alle landets lokalradioer døgnet rundt , i en endeløs sløjfe, i
modsætning til den mere slager-prægede musik. Sidsnævnte har næsten ingen
anden chance for at blive kendt uden at bruge tv-reklamer. Det bør vi lige
notere bag øret.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 12-10-02 17:38

In article <3da84b00$0$72238$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...

> modsætning til den mere slager-prægede musik. Sidsnævnte har næsten ingen
> anden chance for at blive kendt uden at bruge tv-reklamer. Det bør vi lige
> notere bag øret.

Så skal vi bare ha forbudt reklamer, og vupti så er verden pludselig et
meget bedre sted.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-10-02 22:13

"Åge Halldorsson" wrote:

> [...]
> anden chance for at blive kendt uden at bruge tv-reklamer. Det bør vi lige

Hvad skete da med "det folkelige oprør mod P3 tæppebankemusikken" ?

/Robert

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 13-10-02 10:07

Robert Eriksen <roe@adr.dk> skrev i news:3DA8905B.DD96916@adr.dk:

> Hvad skete da med "det folkelige oprør mod P3
> tæppebankemusikken" ?

De var begge to til banko og æbleskiver i denne uge, så oprøret døde
desværre ud....

Fra : Flemming

Dato : 13-10-02 11:47

On 13 Oct 2002 11:07:27 +0200 "Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> De var begge to til banko og æbleskiver i denne uge, så oprøret døde
> desværre ud....

Jeg tror at du har ret!

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 12-10-02 22:16

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> [...]
> monopol på at blive spillet på alle landets lokalradioer døgnet
> rundt , i en endeløs sløjfe, i modsætning til den mere

Nu må du fandme snart blive enig med dig selv: Det ene øjeblik er
dansktop, tysk øl- og hornmusik m.v. ved at overtage alle
lokalradioer (til din store tilfredshed), og det næste øjeblik har
"ring-i-næsen-musik" monopol på at blive spillet på de samme
radiokanaler. Du er voldsomt alternativ....

> Sidsnævnte har næsten ingen anden chance
> for at blive kendt uden at bruge tv-reklamer. Det bør vi lige
> notere bag øret.

Gad vide hvorfor?

SVAR: Fordi det er noget lort!

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 12-10-02 22:13

> Jeg synes nu ikke at have set nogle TV reklamer for Nik & Jay,
> Outlandish, Rolling Stones eller Norah Jones.
> Og kun et par få gange set en Suede, Nelly og Sort Sol reklame.

Jamen det er jo præcis min pointe - der ville efter min ringe mening
ikke blive solgt særlig meget dansk og tysk schlagerslam, hvis ikke
de enten kørte massive og dyre kampagner på TV og lign., eller
solgte skidtet til 29,- kr pr CD.

> Elvis reklamen derimod hænger mig langt ud af halsen.

Me2 - men jeg har nu intet mod gammelt r&r med Elvis (ikke at det
hører til mine favoritter).

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-02 22:50

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3da8903f@news.securix.dk...

> Jamen det er jo præcis min pointe - der ville efter min ringe mening
> ikke blive solgt særlig meget dansk og tysk schlagerslam, hvis ikke
> de enten kørte massive og dyre kampagner på TV og lign
__________

Helt korrekt. Folk bliver sgu da nødt til at få at vide at der er udkommet
en cd med tysk slagermusik, for at kunne købe den. Det kan de kun få at vide
gennem tv-reklamer.
Hvordan filen skal man kunne købne den uden atg få at vide at den
eksisterer. Det er mig bekendt ret svært.
Tæppedunk kan man jo altid finde ud af eksisterer. Det bankes jo ind i
hovederne af os fra radiostationer.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 13-10-02 10:05

> [...]
> Tæppedunk kan man jo altid finde ud af eksisterer. Det bankes
> jo ind i hovederne af os fra radiostationer.

.... kom det igen fra personen, der skriver 100+ indlæg om året om,
hvordan dansktop, partymusik og andet slam er ved totalt at overtage
markedet og bliver "landeplager" på alverdens radiostationer. Tsk-
tsk!

Fra : AJC

Dato : 13-10-02 13:23

"Michael Schrøder" <skjernvej38b@mail.dk> wrote in message
> .....renset for dansktop og tysk slager. Nu finder man kun
> kvalitetskunstnere som Nik & Jay, Suede, Outlandish, Nelly, Sort Sol,
> [...]

Nik & Jay og Outlandish = kvalitetskunstnere?
Suk!

*PLONK*

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 13-10-02 13:48

AJC wrote:
> Nik & Jay og Outlandish = kvalitetskunstnere?
> Suk!
>
> *PLONK*

Nik & Jays musik har ca. samme kvalitet som dine indlæg. Outlandish ligger
væsentligt højere. Den nye plade er sq fed.

/Nikolaj

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 13-10-02 15:52

"AJC" <ajc@jubiipost.dk> skrev i

> Nik & Jay og Outlandish = kvalitetskunstnere?
> Suk!
>
> *PLONK*

Du godeste! Plonker du nu mennesker, blot fordi de har en anden
musiksmag end du selv har?

Mystisk gruppe....

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-02 17:28

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3da988ac$1@news.securix.dk...

> Du godeste! Plonker du nu mennesker, blot fordi de har en anden
> musiksmag end du selv har?

SVAR: Kald det "støjsmag".

> Mystisk gruppe....

SVAR: Ja, du er her jo, hehe

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-10-02 17:27

AJC <ajc@jubiipost.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3da965b6$0$79640$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Michael Schrøder" <skjernvej38b@mail.dk> wrote in message
> Elvis

> Nik & Jay og Outlandish = kvalitetskunstnere?
> Suk!
>
> *PLONK*

Nik og Jay og Outlandish, hvem pokker er det ????