Indlæsning.
Fra : Hønemor

Dato : 11-10-02 22:33

Jeg kører ikke selv med modem, men vil gerne tænke på mine medmennesker som
har et sådan.
Hvordan finder jeg ud af, hvor længe ens forside er om at blive indlæst med
et f.eks. 56 modem.
Hønemor.

Fra : Leon Jessen

Dato : 11-10-02 22:40

"Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> har et sådan.
> Hvordan finder jeg ud af, hvor længe ens forside er om at blive indlæst

Det står nede i højre hjørne når du åbner en side. Du kan højreklikke og
vælge forskellige hastigheder.

--
Mvh. Leon
Se mere på: www.leonjessen.dk

Fra : Hønemor

Dato : 11-10-02 23:01

> Det står nede i højre hjørne når du åbner en side. Du kan højreklikke og
> vælge forskellige hastigheder.
> Mvh. Leon
> Se mere på: www.leonjessen.dk

Ja, man lærer da hele tiden ))))
Tusind tak for tippet.
KH Hønemor

Fra : Hønemor

Dato : 11-10-02 23:08

O.K.
Hvad vil i erfarne søde mennesker sige er det længste en side må indlæses
på ?
Jeg spørger af den grund, at jeg ikke bare vil sætte en for stor opløsning
ind på mine billeder
Men da jeg tager mange digital-billeder er det svært at skære ned og udpege,
hvad der kan komme med og ikke med, for at siden bliver læst i slowmotion.
Ved ikke om jeg har formuleret mig korrekt ))
Men er bange for at lægge for store filer ud )
KH Hønemor

Fra : hcma

Dato : 11-10-02 23:25

> [...]
> Ved ikke om jeg har formuleret mig korrekt ))
> Men er bange for at lægge for store filer ud )

Du kunne jo overveje om du ikke skulle lave et "galleri" hvor du har en
masse små thumbnails, som folk kan klikke på for at se en forstørrelse af
dit/dine billede(r).
MS-Frontpage har denne funktion indbygget.
mvh
HC

Fra : Hønemor

Dato : 11-10-02 23:51

Dem har jeg allerede mange af på min side )
Men der kommer mange flere, når jeg når til mine Digital-billeder ))
KH Hønemor
www.pspvenner.dk

Fra : Hønemor

Dato : 12-10-02 00:06

Eftersom man lærer nettet mere og mere ar kende..... Har jeg noget på
hjertet som jeg gerne vil have svar på )
Jeg bor alene med mine 3 dejlige unger og de er tit udsat for, at deres mor
vil fotografere dem og ligeledes fremgår de af nogle af mine Tutorials (
Tutter). Men jeg vil gerne sikre mig at mine unger ikke bliver brugt andre
steder på nettet )))
Derfor har jeg i psp hæftet et " CopyRight" på billederne af ungerne, men er
det nok og hvad kan jeg ellers gøre, for at forhindre folk i at bruge mine
billeder af mine børn ????
Man er jo stolt af sine unger og når det er Tutorials man selv har lavet,
hvad er så mere oplagt end at de små må stå model ????
Hvordan sikrer man ellers sine billeder ???

Fra : Leon Jessen

Dato : 12-10-02 00:03

"Hønemor" skrev:
> Hvordan sikrer man ellers sine billeder ???

Det kan du ikke, det eneste jeg kan sige er. at du skal være opmærksom hvad
du ligger ud på nettet!

Eventuelt kan du skrive "Hønemor" hen over billedet, men meget andet er der
altså ikke at gøre.

Nogle vil måske foreslå et eller andet højrekliksscript, men det kan nemt
overrides med et screendump, så...

--
Mvh. Leon
Se mere på: www.leonjessen.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-10-02 11:30

http://www.digimarc.com/

Fra : Hønemor

Dato : 12-10-02 12:51

> http://www.digimarc.com/

Øv den er på engelsk, så der kan jeg ikke være med )
KH Hønemor

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 11-10-02 22:54

Hønemor wrote:
> Hvordan finder jeg ud af, hvor længe ens forside er om at blive
> indlæst med et f.eks. 56 modem.
> Hønemor.

I visningen Rapport, Langsomme sider på værktøjslinien, får du at vide,
hvor mange sekunder siden er om at åbne med et 28,8 modem (hvis det
varer mere end 30 sek.) - så går det vel ca. dobbelt så hurtigt med et
56.
thomas

Fra : Hønemor

Dato : 11-10-02 23:13

> [...]
> hvor mange sekunder siden er om at åbne med et 28,8 modem (hvis det
> varer mere end 30 sek.) - så går det vel ca. dobbelt så hurtigt med et

Ja, det har jeg godt set, men jeg synes at den beregning er svær at
definere.
Men jeg er meget interesseret i at vide hvad siden max. må fylde .......For
der er ikke noget som er mere træls end at vente på at en side bliver
indlæst.
Hvad er det langsomste som kan godtages ????? )))
KH Hønemor

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 11-10-02 23:08

Hønemor wrote:

> Hvad er det langsomste som kan godtages ????? )))
> KH Hønemor

Ja, det kommer vel an på, hvem der skal godtage det. Det vil nok være en
fordel, hvis dine læsere bruger bredbånd, da du skal have meget grafik
på siden.
thomas

Fra : Hønemor

Dato : 11-10-02 23:38

Det skal alle medlemmer på vores psp-grupper og lister.
Og mange af dem kører jo med 56 modem.
Og selv om jeg kører med bredbånd....Vil jeg gerne at alle kan indlæse siden
hurtigt..... Så må jeg skære ned i min opløsning af billeder, selv om det er
lidt synd ))
Derfor ville jeg gerne vide, hvad der er max. ?

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 12-10-02 01:18

> Derfor ville jeg gerne vide, hvad der er max. ?
> KH Hønemor

Hej vis du idag tager et webkursus, så siger man max 100kb pr billede, vis
de er store. For 1-2 år siden var det 30-50 kb pr billede.
Vis det er folk der er gået direkte efter det du har på din side så venter de
nu nok på at den læser ind, men er det nogen der "bare" lige kom forbi så
falder de nu nok fra vis lodningen af siden tager over 20-30 sek med modem. og
8-10 sek med adsl.
mvh HC

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne