Hexamita og dosering
Fra : Henrik

Dato : 11-10-02 21:37

Jeg har købt noget eSHa Hexamita, men desværre er brugsanvisningen på
tysk, så jeg er i tvivl om doseringen. Nogen her der kan hjælpe.

Der står også et eller andet omkring anvendelsen af UV-filter, skal
det slukkes eller hvad ?

Er der uhensigtsmæsigt at bruge Hexamita, hvis der går yngel i
akvariet ?

Fra : Kim Gam-Jensen

Dato : 13-10-02 10:46

Hej Henrik,

Første dag 25 dråber pr. 100 liter vand, anden og tredje dag 12 dråber pr.
100 liter vand. Der skal ikke foretages vandskifte under kuren og husk at
slukke for evt. UV-filtre og fjerne evt. aktivt kul.

Der er iøvrigt intet problem med at bruge Hexamita sammen med yngel.

--
Mvh. Kim
http://www.gam-jensen.dk