Skærme
Fijala 3554
AKUT hjælp til skærmkøb!
Fra : Andrew

Dato : 11-10-02 21:45

Hej

Jeg er i en knibe.

Min gamle 17-tommers Fujitsu ICL-skærm har givet op, den er summet til de
evige skærm-marker.
Det er næsten sørgeligt.

Der skete det at kontrastknappen havde sat sig fast så den konstant skruede
ned for kontrasten. Dette var ikke så godt, så jeg mente at jeg havde nok
kirugisk snilde til selv at ordne sagen med en hobbykniv og lidt gåpåmod.
Det endte i en massakre; jeg ville skære det lag plastik af der lå ovenpå
knapperne og skar derved de fine elektriske baner der styrer knapperne over.
Og lige nu kører den på laveste kontrast, så jeg kan knap se noget. Derfor
har jeg brug for gode råd om skærm køb meget hurtigt, da jeg ikke kan leve
uden min computer i særligt mange dage, og da SLET ikke nu hvor
efterårsferien er begyndt.

Skærmen skal helst være 19 tommer hvis prisen og kvaliteten
hænger sammen. Den skal have et klart og ikke flimrende billede så man ikke
får hovedpine af at kigge på den i længere perioder (bruger computeren MANGE
timer hver dag).

Den skal heller ikke koste en bondegård. Skærmmarkedet er en jungel, der er
udentvivl RØVERKØB derude, men man kan osse blive taget ved næsen. Jeg leder
efter røverkøBET, hvor finder jeg det? Hvad anbefaler i? er klar til at
bruge en pæn slat, men det skal være KVALI og skal kunne holde!

Leder IKKE efter fladskærm, de er for dyre!

Har sonderet terrænet MEGET overfladisk og fundet følgende 2 19 tommers
skærme (man kan vel ligeså godt købe 19tommer, mer-prisen er alligevel så
lille (?!):

-->Samsung SyncMaster 957P
Max Resolution: 1920x1440@64Hz
Dot Pitch: 0.22-0.26