Hjælp søges til amerikansk søgning efter J~
Fra : Steen Kobberø-Hansen

Dato : 11-10-02 21:15

Til NG
Jeg har modtaget en forespørgsel fra USA på følgende:

---
Anything would be of great help to me, as I know so little. What I do know
is:
I was born on May 3rd, 1943 at Dr. Esman's Clinic in Copenhagen, Denmark.
I was baptized at Sct Matthaeus Church on Feb 9th, 1944
My Mothers maiden name was : Vita Xenia Jensen , Born March 19th, 1921
My birthfathers name was: Jakob Sture Palmquist, Born August
12, 1897 (now deceased) about 1958-1962.
One of my interests is I know he was married a couple of times and it is
very likely that I could have some half brothers of sisters somewhere. I
know nothing of my paternal grandparents and I only recall my mother telling
he had a younger sister by the name Edith. He had an uncle Palmquist a baker
who immigrated to California. My father was in the wholesale end of Ladies
Wear. I am going to send you a copy of the birth certificate the church sent
me. My mother told me that Niels Ejnar Hansen was a close friend of my
fathers but I could not find any information on him either in Geneology. My
mother thought my father was Danish. Any information of any kind you can dig
up , I would be gratefull for.

Thank you for your time,

Sincerely,

Jette Vibeke Waterston
---

Er der mon nogen i NG, der kan hjælpe med at finde noget om denne Jakob
Sture Palmquist - eller give et godt råd til, hvor og hvordan man skal
starte med at lede.

Venlig hilsen
Steen Kobberø-Hansen

Fra : JØRGEN FASMER

Dato : 20-10-02 14:13

Har i sommerens løb hjulpet en mand i England med at finde forbindelse til
moderens familie i Danmark, som man havde tabt kontakten med under 2.
Verdenskrig.

Han havde et navn og stillingen grosserer i København.

Jeg fandt grossereren i Krak i flere år fra 1935, søgt hvert 5. år. - og
fandt firmaet, som i mellemtiden var flyttet til Jylland.

Ringede og fik telf. nr. på pensioneret direktør, som viste sig at være
mandens halvfætter, så efter at have knyttet kontakten, trak jeg mig ud af
sagen.

Her er jo også oplyst, at Jakob Sture Palmquist var i en gros handelen med
dametøj, så mon ikke også han skulle kunne findes i Krak ???

Jeg kommer nok en tur til Landsarkivet på Jagtvej i kommende uge, så skal
jeg slå ham efter hos Krak i de relevante år - og lade høre fra mig.

Det forekommer mig iøvrigt, at Palmquist lyder mere som et svensk navn,
ligesom mellemnavnet Sture.

Hilsen
Jøegen Fasmer, Virum

<3da73225$0$72229$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Poul Erik Kjærgaard ~

Dato : 20-10-02 16:37

Den 13 juni var der her i NG en forespørgsel ang. en brand på en
tagpapfabrik i Lindholm. Efter nogen søgning har jeg fundet, at denne fabrik
i hvertfald iflg. FT 1921 ejedes af H.C.Winther A/S, Nørregade 25, Kbhvn.
Når du skal besøge LA på Jagtvej, vil du så prøve at slå den op for mig?
Hilsen Poul E. Larsen.

Fra : JØRGEN FASMER

Dato : 31-10-02 11:33

Har i går søgt, men ikke fundet Jacob Sture Palmquist i Kraks vejviser for
de relevante år på Landsarkivet på Jagtvej.

I 1943 derimod i persomregisteret fundet
H. Sture Palmquist, Afdelingschef, Frborgg. 26,2,K. Telf. Palæ 8449.

og i 1950-56
H. Sture Palmquist, Grosserer, Frborgg. 14,K. Telf. Palæ 4486
Bopæl: Nørrebrogade 1,2. Telf. Nora 5257. (Over Bulldogs Cafe).

I 1957 kun på bopælen og 58 ikke fundet.

Formodentlig død 1956 eller 1957.

Hvis nogen vil søge videre efter arvinger, må mulighederne være at gå til
skiftet efter ham - eller kontakte de personer i telefonbogen, som hedder
Palmquist til efternavn.

Søgning hos Krak i dag giver 32 hits, men kun een, der har e-mail: Kate
Palmquist

Undskyld Kate, at du får denne e-mail, men det kunne jo være, at du var en
af de efterkommere af Jacob Sture Palmquis, som eftersøges.

Hilsen
Jørgen Fasmer.

Fra : Steen Kobberø-Hansen

Dato : 17-11-02 09:43

Hej Jørgen

Tak for svaret og arbejdet. Det er altid rart, når der er nogen "der gider"
hjælpe

Jeg arbejder videre med sagen og gi'r lyd fra mig, hvis jeg får noget ud af
det videre arbejde.

Venlig hilsen
Steen