MS Windows
briani 27239
Windows XP kan ikke slukke
Fra : Erik Skovsager

Dato : 11-10-02 20:58

Hej NG
Jeg har installeret Windows XP family på en stand Alone maskine. Den har
fået den idé at den vil genstarte hver gang jeg lukker den. Derfor har jeg
slået funktionen 'automatisk genstart ved fejl' fra (under system avanceret
tror jeg nok punktet ligger). Så når jeg nu lukker pc'en stopper den med en
blå skærm, hvor den bl.a. giver mig beskeden at der er problem med
'Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL', men hvad betyder det?? Alt synes at fungere
korrekt på maskinen!!

Erik Skovsager

Fra : JSM

Dato : 11-10-02 21:53

"Erik Skovsager" <skovsager@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blå skærm, hvor den bl.a. giver mig beskeden at der er problem med
> 'Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL', men hvad betyder det?? Alt synes at

Det betyder populært sagt at en driver roder i et adresseområde i
hukommelsen hvor den ikke har en skid at gøre.
Prøv at checke for ikke-signerede og/eller ikke-opdaterede drivere. Men hvad
skriver den ellers ? Oven over 'Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL' plejer der at
komme en kode i stil med "stop 0x00000C1 (0x0000eteller andet)....."hvis du
går ind på MS' hjemmeside (eller endnu bedre Google) og søger på denne stop
kode så kan du ofte få et rimeligt præcist bud på hvad der forårsager
fejlen. Du kan også prøve at kigge i event vieweren.

mvh
Jesper